20 November- Premiär för New Moon!


Bildkälla.

Ja idag är det den 20 november vilket betyder att det är den officiella premiären för New Moon idag, jag ska självklart se den igen idag (hihi)!! Någon som ska se den i lilla Simrishamn? Kom gärna fram och hälsa i så fall (än om jag nu inte tror att någon som läser min blogg ska se den i Simrishamn av alla ställen).

Kom nyss hem, har varit hos ortopeden, fått medicin utskriven, ska få intyg till arbetsförmedlingen om mitt ryggproblem osv.

Inatt blev det bara ca 4 timmars sömn för min del så jag hade nog tänkt försöka sova någon timme nu så jag är pigg inför New Moon och sedan Idol ikväll.

Ni som nu har sett New Moon, vad tyckte ni om den? Levde den upp till era förväntningar? Något ni saknade i filmen? Något ni gillade extra mycket?

Nu blir det spoilervarning.

Vi hade verkligen skyhöga förväntningar inför filmen! Sedan var vi ju helt till oss också då det närmade sig, lyriska, förväntansfulla, nervösa, uppspelta, fick nästan svårt att andas, haha!

I alla fall så tyckte jag verkligen att filmen var GRYM! Jag tycker Twilight är super bra och jag älskar den men jag tycker New Moon var mycket bättre. Den höll sig verkligen mycket till boken och det gillade jag mest! Det jag saknade i filmen var nog efter de varit hos Volturi och Bella knappt fattar vad som hänt, hon vill bara vara med Edward och sedan då hon just kommit hem, vaknar upp och bara “Oh, crap" "I'm dead, right?" "I did drown. Crap, crap, crap! This is gonna kill Charlie." Men annars så levde den verkligen upp till mina så höga förväntningar!

 

Gillade också att dom gjort så att Bella liksom mejlar Alice så man får veta mer hur hon känner sig och så, tyckte det var kul också då Jacob fick sitt lilla utbrott mot Mike, haha! Filmen innehöll verkligen allt, den var romantisk, hemsk, man blev glad, ledsen, grät och skrattade! GRYM är ordet helt enkelt.





Kommentarer

jag ÄLSKAR den och jag ÄLSKAR jacob x)

Åh jag vill ju också se den :D

Hoppas du får en bra dag och att föreställningen blir lika awesome som i stockholm ^^



kram pårej ^^

Jag älskade filmen! Var på midnattsvisningen, och den var sååå bra! Fattar inte hur man kan göra så bra filmer, haha. Jag älskade scenen då Bella slår till Paul och allt som händer där efter, tills dom är hemma hos Sam och Emily.. När Jacob och paul kommer tillbaka, och jacob står där i dörren är han så snygg! haha. Ja, helt underbar film verkligen..

» Sofia

hej hej!

Har följt din blogg lite till och från sen du vann tävlingen till Italien, det är alltid lika kul att läsa din blogg!



Var på new moon idag eller i natt snarare (00:00-02:00) och jag absolut älskar den!!!!!



Brukar åka till Simirishamn på loven, om jag ser dig då, så kommer jag fram och hälsar på dig :P!

» Micke

DN gav den en TVÅA. What´s up with that? :(

I LOVE IT.. håller med dig på allt du sa! Det var mot slutet som det fattades lite bara. :D

» Micke

Bra där! :) För en del recensenter har ingen business att se vissa filmer som dem ändå inte förstår, eller ens försöker ta åt sej. Om du är med på hur jag menar.


Kom ihåg






Trackback