Studentklänning

Studentklänningen är något jag inte ägnat allt för mycket tid att tänka på förutom nu då studenten närmar sig med stormsteg. Var förut helt inställd på att sy min egna studentklänning, ni vet för att få något som ingen annan har men nu börjar jag känna mer och mer att det skulle vara rätt skönt att köpa en färdig klänning, än om den jag skulle sy inte skulle vara allt för avancerad och därför inte ta så lång tid. Hmm. Idag gick jag i alla fall på stan en sväng för att kolla om det fanns någon klänning jag skulle kunna tänka mig och här nedan ser ni det jag hittade.

Tycker den här klänningen var väldigt enkel och fin, blir säkerligen riktigt snygg med ett snyggt nitskärp i midjan, snygga strumpbyxor och ett par höga svarta klackar. Det dåliga med den är att den kommer från gina, många kommer alltså att ha den = inte kul.

Sen hittade jag den här tubtoppen, tycker den var riktigt fin. Till den skulle jag i så fall ha till..

Den här kjolen. Då skulle jag i så fall även till detta bära ett par höga snygga svarta klackar, snygga stumpbyxor och ett nitskärp. Jag vill inte bara vara gullig och söt på studenten utan vill få in lite av min personliga stil också.

Så här blidde det om man satte ihop linnet med en kjol (skulle ju dock ha kjolen som är på bilden ovan).

Det sista jag hittade var den här klänningen. Blir det den här skulle jag sy om den litegrann. Jag skulle ta bort ballongkanten där nere och ha det som en vanlig klänning fast med en tyllkjol under för att få lite fluff i den. Sen funderar jag även på att sy fast svarta tygflätor vid den övre delen på något sätt. Även detta då till snygga skor, strumpbyxor och nitskärp. Annars kanske jag skiter i flätorna och trycker rosa pussmunnar på den.. (Kommer ju självklart ha en mer passande bh under också).


Vilken tror ni blir bäst om det blir någon av dom övre? Snälla hjälp mig!! Jag tror mest på den nedersta.. Men jag vet inte..?



Kommentarer

tack gumman!:)jag tycker den första eller den sista!=)

» Malin

den översta absolut!

» Molly

SVar: haha, nej förstår det ;D men otroligt stort grattis, många hade nog velat vara du just nu, hha..



Jag skulle satsa på den nedersta klänningen, lite mer annorlunda, snyggast!

Absolut den första!

Jaha okej! joo jag har läst tre,men snart kommer den fjärde till mig i brevlådan :D jag läser,såklart,på engelska! det blir så mycket mer feeling med det :D

joo men du borde verkligen,jag har hört en massa om översättningen,att den typ är helt fucked up,haha men du vet när bella blir typ"snurrig" av edwarsd blick,i boken står det att hon blir "dazzled" av honom,medans i svenska står det typ bländad??? de är ju bara fel!

haha men aja,på engelska är dom såå fina :D

Hej Jennelie:)

Vi på Thetwilightsagawe.blogg.se skulle bli jätteglada om vi fick göra en liten intervju med dig! :)

Hör i såfall av dig på våran mejl ([email protected])

Ha en underbar kväll, Kram Emelie och Maria.(hoppas verkligen på svar :D )

Jag tycker du ska satsa på tubtopen och kjolen det var superfint:D


Kom ihåg






Trackback