Italien dag två, Montepulciano.

Till en början måste jag förklara en del saker. New Moon är ju en Amerikansk film (produktion?!) och dom har väldigt mycket regler. Eftersom jag var på plats i Montepulciano som statist fick jag ju se hela omgivningen, inspelningsplatsen,  osv men för att sådant inte ska spridas vidare innan filmen kommit ut har jag fått skriva på flera kontrakt. Jag får alltså inte berätta nånting som har med själva inspelningen att göra för då kan jag bli stämd och  jag fick heller inte ta med mig kameran så jag har inga egna bilder att bjuda på därifrån. Därimot kan jag berätta lite om mitt besök där.

Men som sagt så visar jag bilder från hela dagen från dess början till slut.

Klockan sju på morgonen på väg till hotellets resturang på femte våningen för frukostbuffén.

Jag och Hanna är lite smått lättroade.

HAHA!! Frågan är ju hur normal man är på en skala från 1 till 10! :P

Utanför hotellet.

Dessa kunde man se precis överallt!


il Duomo

Det var riktigt mäktigt!



Jag fick mig en snygg bränna efter inspelningsdagen i Montepulciano.

En gågata i Firenze (Florens) ;P

På hotellets tak hade dom världens finaste restaurang med en helt underbar utsikt!



Haha, vi förstod som inte menyn så bra så vi bara beställde något som verkade vettigt och det smakade helt okej faktiskt ;)

Helt underbart!!


Vilken utsikt alltså!

På kvällen blev det utgång.


Haha, jag älskar Hannas min på den här bilden!! :D

Shake it!

Vid 04.00 begav vi oss till hotellrummet igen för att sova några få timmar innan vi skulle upp igen dagen därpå.

Så där såg dagen ut för Hanna men jag hade ju som andra grejer för mig under dagen.

Som sagt, min dag började med frukost på hotellet och sedan vid 07.30 möttes vi (en del av vinnarna + dom som hade hand om oss) upp för att åka en gemensam buss till Montepulciano som låg ca 1,5 h därifrån. På bussen fick man ju som se en del av Florens och dess utsikt vilket var riktigt fint. Då vi närmade oss Montepulciano blev vi (jag och Synne, den Norska vinnaren) helt till oss då vi såg "byn" uppe på som ett berg.

Vi kom dit och fick komma in på inspelningsområdet. Som jag nämnde tidigare i inlägget får jag inte alls avslöja mycket så nu blir det väldigt kortfattat och fattigt på innehåll.

Vi fick ju vara med som statister och det var verkligen hur kul som helst, både att få vara med men även att få se hur en inspelning går till. Men det bästa av allt var ju att vi fick se Robert Pattinson (Edward), Kristen Stewart (Bella )och Charlie Bewley (Dimitri). Som närmast stod jag ca 1 meter ifrån kristen och ca 2-3 meter ifrån Charlie och Robert stod jag som närmast ca 8 meter(!!).

Som de flesta av er vet är ju Robert en riktig snygging men bilderna och filmen gör honom inte rättvisa för han är om möjligt ännu snyggare i verkligheten!! Jag har inte riktigt än fattat att jag verkligen har sett dom, sett dom på riktigt, det är bara galet!! Men sjukt kul! :D

Sen har jag en annan väldigt rolig sak att berätta. Innan jag åkte till italien så skrev jag ett brev till Robert så om jag skulle få möjligheten att ge det till honom skulle jag göra det. Vi fick ju tyvärr inte träffa skådespelarna utan bara se dom så jag visste inte riktigt hur jag skulle göra med brevet men sen fick jag och Synne rätt bra kontakt med en kille som träffade Robert regelbundet så jag frågade om han skulle kunna ge brevet till honom och han var hur gullig och trevlig som helst och tyckte bara det var kul så han gav det till honom och jag fick även skicka med en liten muntlig hälsning!! :D :D Wiie!

Så min sammanfattning av den här dagen blir UNDERBAR, BÄST, KUL, MAGISKT, KÄNSLOFYLLD och, det går bara inte att beskriva med ord hur bra dagen verkligen var!! <3

Tack tack tack till Nordisk Film!!




Kommentarer
» Emma

Va roligt att du hade det bra=) är väldigt avis på dig haha;)

ÅHH faan vad kul!!!! var rob alltså ÄNNU snyggare i verklighet? hur kan dte vara möjligt??? :D :D åh vad ajg önskar jag fick träffa honom,jag skulle nog säkert stå det som ett fån! då kanske man ser dig i filmen då ;)

men gud va roligt det låter :D önskar attjag också hade fått vara där! 8 meter är ju INGENTING!!!<333333 jag är glad för din skull! verkar som om du haft det rikigt bra där nere :DDD

» Helen

Kul Jen att du haft det så bra! Har själv varit i Italien (var 18 år- shit det blir ju 8 år sedan, usch glöm att jag nämnde det :)) Det var min bästa resa också. Ett sådant himla vackert land! Ska bli kul att höra mer om din upplevelse efter det att filmen kommit ut.

Åh vad kul att du fick stå så nära dem!! =)

» Kinga

vad roligt jen!

Jag postar en del av ditt inlägg i vår blogg och länkar!



Kram Kinga

» fan

fick du autografer :)?

hej! :) jag kopierade den sita biten, alltså det du var med om och klistrade in det i ett blogg inlägg hos mig :) angav givetvis dig som källa, hoppas det är ok? :)

hej o vad kul det låter!!! en liten fråga tror du att du kommer synas nå i filmen? efterson du var så nära :)

Det lät så intresnt!

Du jag tog lite av ditt inlägg och klisrade in det på min blogg och skrev att du vart där och grejer hoppas det är okej annars är det bara att säga till så tar jag bort det=)



Kram

HEJSAN, fin blogg. kolla gärna in min med och lämna en komentar om vad du tycker :)

låter ju helt underbart :D

ÅÅÅ vad roligt helt underbart är så avundsjuk på dig tjejen :)

Gud vad jag är avis på dig! Kändes lite surt för mig att jag inte fick tävla, jag ska fylla 15 i juli, men man var ju tvungen att vara 15 :/ Men du verkar ha haft det riktigt bra! och tänk att få stå så nära robert, herregud, jag skulle har skrikit eller nått (A) du har fått se självaste robert pattinson, den snyggaste kille i världen, jag är så jäkla avis på dig! :D

Du jag har bara två fråga till dig om du vill svara..hur kändes det när alla skådespelare stod så nära dej?=) Och fick du nån autograf?



Kram

jag kan verkligen tänka mig de, är så avis på dig.

Skulle också velat vara där! Det verkar som om du hae skitkul verkligen! Om jag skulle bara få ser Robert Pattinson så skulle jag skrika av lycka :P

Är du modell? :O:)

» Diana

O vad kul, o vad vackert Italien var på bilderna! Skulle villa åka dit, men inte bara för att de spelar in New Moon där utan för att de verkar var så vackert! Men åh så nära du var Robert O Kristen o dom, vad häftigt!! OMG ja kan faktiskt tänka mig att Robert var snyggare i verkligeheten, även om man tvivlar på att det är möjligt!!!! :P Åh skulle också velat vara där :) Kommer du synas ngt i filmen tror du då? :)

» Elin

Åh vad roligt :) häftigt att få vara så nära skådisarna. hoppas vi får se dig i filmen :)

» Ida

Men shit vad häftigt!!! Hade också velat vara där! det är ju upplevelser för livet.;)

Kram!

» carin

Jag är helt sjukt avis på dig men är endå glad för dig som fick seeeeeeeeee DOM<33333<3<3<3<3<<33

kram


Kom ihåg






Trackback