Frågor och svar

Så, här kommer en del av era frågor och mina svar. Det är bara att skriva fler frågor om det är något annat ni vill veta så svarar jag (på det mesta iaf).


Såg att du tagit ut näsringen i det förra inlägget. Fick du inte ha den under inspelningen i Italien?

Yes, jag har tagit ut näsringen men inte för att jag inte fick ha den på inspelningen utan för att jag har haft den rätt länge nu och kände för att ha en liten plopp istället, funderar dock på att snart sätta i ringen igen, trivs bättre i den.

 

Har du tatuerat dig ?

Jo jag har två tatueringar. Första tatueringen gjorde jag i augusti 2008 och den andra i februari 2009 tror jag det var.

Den första tatueringen jag gjorde.

Den andra.

 

 

Är du modell? :O:)

Hihi, nej jag är inte modell. Jag har fotats med smycken för Milla of Sweden men annars så nej.

Några av bilderna för Milla of Sweden, fler bilder finns här.

 


Hur var din upplevelse och tycker du att det var så coolt eller så att det borde finnas mer sånna här tävlingar? :)

Min upplevelse, svårt att beskriva med ord, vill bara göra en massa läten men jag ska försöka beskriva hur det kändes.

 

Jag förväntade mig att resan skulle vara bra, att vi skulle ha bra väder, att människorna där var trevliga, att hotellet var fint, att inspelningsdagen skulle vara bra och jag hoppades på att få se Robert Pattinson, Kristen Stewart och Ashley Greene men hur blev det då, jo det blev ju bättre än bäst!!

 

Resan var helt underbar, vädret var varmt och soligt, människorna var riktigt trevliga, glada och pratglada, hotellet var riktigt fint och mysigt, inspelningsdagen var magisk och jag fick ju se Robert och Kristen, dock inte Ashley men jag fick ju se Charlie Bewley istället, jag fick ju dessutom stå riktigt nära dom!

 

Min resa var alltså HUR BRA SOM HELST!! :D

 

Som svar på fråga 2 så var det riktigt coolt!! Och JA, alla borde någon gång få chansen att vara med om det jag var med om så mer mer mer tävlingar tack!! :D

 

Du jag har bara två fråga till dig om du vill svara..hur kändes det när alla skådespelare stod så nära dej?=) Och fick du nån autograf?

Gud, det kändes… Overkligt!! Jag såg dom på riktigt, jag kunde nästan ta på dom och ja igen, jag såg dom på riktigt!! Det kändes som om jag drömde. Annars har man ju bara sett dom på filmer men nu stod dom där hur nära mig som helst, livs levande. Det var otroligt!

 

Nej jag fick tyvärr ingen autograf. Eftersom det där är deras jobb var ju vi där på deras arbetstid så vi fick inte be om någon autograf.

 

Tror du att Robert och Kristen är tillsammans på riktigt? Hur länge höll ni på att spela in samma scen?

Nej jag tror inte att dom är tillsammans på riktigt. Fråga två får jag tyvärr inte svara på eftersom den handlar om själva inspelningen.

 

HEJ! jag undrar hur det var att vara statist, stå där och titta på skådespelarna... var det svårt och hur länge höll ni på :)? själv har jag hört att många stekte i solen, dt var för varmt.

Det var roligt, intressant och mäktigt att få vara statist, att få se hur allt går till osv. Jag tycker inte att det var svårt och hur länge vi höll på vet jag inte om jag får avslöja så jag skippar den frågan.

 

Jo det var ju riktigt varmt dagen jag var där, i skuggan var det ju skönt men då man kom ut i solen var det ganska mycket för varmt ;)

 

Föredrar du böckerna på engelska eller svenska? :)

Jag har ju som inte hunnit läsa de engelska böckerna så långt än så jag återkommer med det svaret då jag har läst ut böckerna (läser new moon nu).

 

Bara en till sak, bilderna som kom ut från dessa scener, någon måste ju ha fotat! För det finns ju hur mycket bilder som helst att se, detta kan ju förstöra möjligheter att kanske göra mera statist roller. Grymt dålig stil av de isf. Såg du någon som fotade?

Vi blev ju informerade innan vi åkte dit att vi inte fick ta med varken mobil eller kamera in på inspelningsplatsen. Jag såg ingen ”vanlig” människa fota något. Och ja, jag tycker också det är dålig stil eftersom det kan förstöra framtida liknande statist-tävlingar. Visst att det är kul att se bilder därifrån men det är ju roligare att få vara på plats!! J

 

På hur nära håll såg du Robert? :)

Jag uppskattade att det var ca 8 meter, inte längre iaf.

 

Hur kände du dig på bussen påväg till inspelningen?

Jag var glad, pirrig, förväntansfull och sprallig. Jag satt och pratade med Synne (den Norska vinnaren) på bussresan dit och vi båda två pratade bara om vad vi kanske skulle få göra där, vilka vi skulle få se, hur allt gick till osv! J Var riktigt exalterad!

 

När du stor då nära som du gjorde, flög aldrig tanken i dej att du bara ville sträcka ut handen och bara nudda Kristen ? :P

Haha, jo tanken slog mig men då jag stod så nära henne var det inte under en så lång stund plus att jag tror hon skulle tycka jag var rätt knäpp då ;P Men jag tog på fontänen och vattnet i den ;)

 

Kommer du synas ngt i filmen tror du då? :)

Det har jag faktiskt ingen aning om, om jag ska vara ärlig, kanske, kanske inte, vi lär väl se det i november.




Kommentarer
» vesna

va fin den tatton på ryggen e :)

» Ida

Ja jag förstår det!! :D



men du är ju som en smyckesmodell då. ;) hur fick du det jobbet?

Haha, du tog båda mina frågor (A)



Jag undrar en sak bara, det har dock inget med din resa att göra men jag tänkte att det skadar väl inte att fråga.



Jag tycker att du har sjukt snygg stil som passar dig jättebra. Jag undrar om du har något förslag på hur jag kanske kan klä mig? Du vet ju inte hur jag ser ut men jag är lite större eller så, och det är jättejobbigt med kläder för om jag ska köpa byxor är dem antingen för stora (oftast) eller för små och även om jag har skärp så åker dem ner hela tiden :O Jag älskar klänningar men jag hatar verkligen mina ben (lår och vader m.m.). Jag har seriösa klädproblem verkligen. Och det är jättefint med lite bar rygg men jag har typ några lite större födelsemärken på ryggen och det är jättejobbigt för mig att visa min rygg för att jag hatar dem så mycket. Och med dem flesta tröjor går det ut jättemycket på sidorna. Jag behöver verkligen hjälp, om du kan hjälpa mig? :)

» vesna

jag beställde ej dom :) senaste 5 par skor ja bloggat om har jag köpt i Kina när jag var där :)

» vesna

varsågod sötnos :)

» vesna

jaa, gör så :) har en kina kategori där du kan kolla igenom lite..



jag studerade Grafisk Design & webbutveckling, så halva min klass åkte dit för och göra 2 olika projekt.. så vi hade föreläsningar, studiebessök och annat kul där :)



så var där ca 3 veckor.. några dagar i shanghai och 2 veckor i ningbo, samt andra städer =)

» Ida

jaha vad häftigt! är hon smyckesdesigner? Det var ju jättefina smycken. :)

» vesna

vart kommer du ifrån? == )

Kika gärna in på min blogg. http://Mennahs.blogg.se Den som kommer med den bästa/sötaste kommentaren kontaktar jag via E-post och den personen får som pris 150 kr presentkort på H&M. Glöm inte E-postadressen, lycka till !

Tack så hemskt mkt! Du har varit till stor hjälp, verkligen! Säkert mer än du tror! Jag ska verkligen lyda dina råd, för det var verkligen till stor hjälp! Tack! =)



Kramar =)


Kom ihåg






Trackback