Firenze, Italia dag (kväll) 1.

Jag ska börja med att säga att den här Italien resan har varit den bästa resan jag nånsin varit på, det finns inga ord som kan beskriva hur underbart underbart underbart jag/vi har haft det!! Som sagt, inga ord.

Jag vet att många av er är väldigt nyfikna på hur inspelningsdagen var, om jag fick träffa skådespelarna osv och jag ska berätta det jag får berätta för er men inte just nu, det kommer nog imorgon kväll om jag har tid, ska skriva om det så snabbt som möjligt, lovar!

Här kommer bilder från vår resa till Florens och vår första kväll där.

På måndagen (25 maj) var vi hemma hos mig och packade, det såg ut som ett bombnedslag i mitt rum.

Påväg till flygplatsen här i umeå, pirriga och förväntansfulla!

On the airport.

Vi har fått vänta väääldigt mycket dagarna vi flugit så då har vi fått underhålla oss själva, bland annat med dialektbyten och sång.

På Arlanda.

Flyget påväg till Wien. Är det bara jag eller ser Hanna ut som en vampyr på den här bilden? :O

Underbara Hanna!

Och jag var glad som alltid.

Väl framme i Wien möttes vi av en otrolig värme, yes!

I Wien blev det väldigt körigt med flygen då dom höll på byta gate hela tiden och tiden var knapp men allt ordnade sig tillslut och vi hoppade sedan på flyget till Florens.

FRAMME!!! På flygplatsen möttes vi av en riktigt gullig kille (man) som körde oss till hotellet (det var planerat!).

En liten del av vårat hotellrum som var riktigt fint!

Då vi kom till hotellet (vid 23.00) bytte vi bara kläder för att sedan bege oss ut på upptäcksfärd i den nya staden.

Vi var överlyckliga över att äntligen vara framme då vi begav oss från Umeå vid 13.00.

En fin karusell.

Ett svin! :P

Som sagt, vi begav oss ut från hotellet vid 23.30 och det var hur varmt som helst ute, än fast klockan var så mycket och vi inte hade så mycket kläder på oss svettades man. Det var även massor av människor ute så det var riktigt kul!

Då vi var och promenixade i staden hörde vi musik och spanade in det lite närmare och då upptäckte vi att det var en utomhusopera som var i full gång så vi satte oss ner där oss lyssnade på deras sjönsjungande opera.


Vi bodde på Grand Hotel Baglioni som var riktigt fint!!

 Vid 02-tiden började vi dra oss mot hotellet igen för att sova då vi skulle upp vid 06.00 dagen därpå.

Man märker verkligen hur annorlunda det är motför i Sverige. Man får hur mycket uppmärksamhet som helst då man är utländsk och alla vill hälsa och prata med en. Dock var nästan alla vi träffade första kvällen riktigt kassa på engelska, vi fick använda oss utav teckenspråk för att få dom att förstå det vi sa.

Nästa del, dag två kommer som sagt ut imorgon så håll utkik!!
Nu borde jag hoppa isäng, klockan är alldeles för mycket och jag ska upp alldeles för tidigt.

God natt!



Kommentarer
» Bellz

Å va roligt! Ser fram emot dag två :D

Va roligt att ni hade så kul, man kan ju inte bli annat än avundsjuk ^^

snälla, sätt upp bilderna på dag 2 så fort du kan, och berätta :(

» elin

sv: OMG! menar du att du träffa honom då? guuuuuuuuuuuuud va nyfiken jag blir, haha!

» Ida

Men shit vad kul du verkar ha haft!! Är så avundsjuk!! :P



ska bli spännande att läsa del två. ;)

Verkar som ni har haft sjukt kul!! man är ju inte lite avis hehe ;) tänkte bara påpeka att Wien ligger i österrike och inte schweiz, menmen =)


Kom ihåg






Trackback