To-do-lista-innan-jag-dör

För ca ett år sen skrev jag den här listan, en att göra lista innan jag dör. Jag hade tänkt se hur jag ligger till i planeringen och ändra vissa saker.

  • Åka till New York
  • Åka till Los Angeles
  • Åka till Milano
  • Jobba som servitris i New York (den enda grejen som inte är ett Måste)
  • Vara volontär i Afrika
  • Vara au pair minst 6 mànader
  • Studera på designskola (inriktning inredning) 1 år i ett annat land
  • Bloggen växer och fàr många läsare.
  • Bo utomlands i lägenhet minst 1 år
  • Jogga utan ryggproblem
  • Åka utomlands tillsammans med en vän
  • Gà pà balen i den snyggaste klänningen
  • Hoppa fallskärm
  • Hoppa bungy jump
  • Bergsklättra
  • Dykt pà riktigt
  • Träffa en riktigt känd kändis
  • Gå på en premiär av nàgot stort
  • Gå på kändisfest
  • Ha kontakter världen över
  • Jobba med inredning
  • Starta eget företag
  • Bli känd smyckedesigner
  • Designa min egna bröllopsklänning
  • Gifta mig i en underbar klänning med en underbar man
  • Skaffa barn
  • Se mammas företag bli det största (tills mitt blir det ;P)


Så här ser den uppdaterade listan ut:

  • Åka till USA
  • Vara volontär i Afrika eller i Thailand
  • Vara au pair några månader
  • Bloggen växer och får många läsare.
  • Bo utomlands
  • Jogga utan ryggproblem
  • Åka utomlands tillsammans med en vän (Var ju i Italien med Hanna)
  • Gå pà balen i den snyggaste klänningen  (Gick ju på balen den 4 maj i den snyggaste klänningen enligt mig, haha)
  • Hoppa fallskärm
  • Hoppa bungy jump
  • Bergsklättra
  • Dyka på riktigt
  • Träffa en riktigt känd kändis (Robert Pattinson och Kristen Stewart är kända nog enligt mig)
  • Gå på en premiär av något stort
  • Gå på kändisfest
  • Ha kontakter världen över (Den här är haflt avklarad, har kontakter i Finland, Norge, Danmark, Schweiz, London, Berlin, Italien, Österrike)
  • Jobba som klädstylist
  • Designa min egna bröllopsklänning
  • Gifta mig i en underbar klänning med en underbar man
  • Skaffa barn (egna eller adopterade spelar ingen roll)
  • Se mammas företag bli det största (det går framåt)


Gör gärna en egen lista och antingen mejla den till mig ([email protected]) eller om du publicerar den på din blogg kan du skicka länken eller skriva länken i kommentarfältet. Svara även på frågan i inlägget nedan.




Kommentarer

Sv: Jag ska dit om en månad!:) Tillsammans med en kompis och så känner jag en tjej som är uppvuxen där som vi ska bo hos..=)Vi kommer väl sola, bada, shoppa och göra lite road tripps..=)

kul med såna där listor !!! ska göra en jag också,

får ta det när jag kommer hem.. åker på läger idag,

borta till torsdag, ska bli sååå skönt :D

» J

Svar: Åh vad skönt! Ja, jag hoppas att jag hade en del i det - känns som det ;D

Hmm... borde kanske göra en sån där lista jag med. Funderade faktiskt en del på det nu när jag var borta, men det finns många saker man vill göra!

din lista ser ju nästan ut som min, eller jag har inte skrivit den än, än så länge är den i min hjärna ;)

» vicci

jag var i sydafrika som volontär!:D

det var sjukt skoj!:D

Jag är i New York this moment och rekommenderar att du behåller det högst upp på din lista!

Har snart shoppat för 2000 kr men det är så värt det ska jag säga.

Kram


Kom ihåg






Trackback