The kids are sleeping.

Hej. Just nu ligger barnen och sover lunch så jag har ca en timme för mig själv. Tänkte berätta lite kort om vad jag gör här Schweiz och lite om barnen. Jag kommer vara här i tre veckor. Tre dagar i veckan plus två kvällar i veckan kommer jag ta hand om familjens (familjen som jag bor hos) två barn. Det är en pojke som är 3,5 år och en flicka som är 1 år och 9 månader så dom är inte så stora.

Förra sommaren tog jag också hand om dom här barnen fast då i sex veckor och då bodde jag hos en annan familj här i närheten. Barnen pratar bara schweizisk tyska och jag pratar bara svenska och engelska så dom förstår inte ett enda ord som jag säger och jag förstår ungefär en hundradel av vad dom säger. Jag kan dom viktigaste orden som sova, äta, vatten, dricka, toa, ja, nej, sluta och några fler, sen är ju vissa ord rätt lika svenskan så okej, jag kanske förstår 3 hundradelar av vad dom säger. Men det går bra ändå, vi kommunicerar mycket genom kroppspråk och gissningar.

Så, det var vad jag hade att berätta, nu ska jag nog och ta en snabb tupplur, det är mer energikrävande att ta hand om småttingar än vad man tror.



Kommentarer

sv; okej ;D tack för att du tog dig tid att svara! =)

sv: Jo, jag förstår det! :D

Ja jag satt faktiskt och läste en del och det lät verkligen jättekul och spännande! Ville bara passa på att säga att din blogg är jättefin, och fortsätt lycka till med den! <3



Kram

» Zelal

sv: Jo, jag förstår det! :D

Ja jag satt faktiskt och läste en del och det lät verkligen jättekul och spännande! Ville bara passa på att säga att din blogg är jättefin, och fortsätt lycka till med den! <3



Kram

Åh det låter svårt... Lycka till! :D

» Sarah

Pratar man inte Tyska i Schweiz, eller är jag helt ute och cyklar ?

För om dom gör det, pratar du också tyska ? :)


Kom ihåg






Trackback