I mitt huvud.

Hellu.
Imorgon är det ju som sagt studentbal. Klockan 11 åker jag hemifrån för att åka till vänner för att fixa sig där hela dagen så det blir nog ingen bloggning för min del så tänkte därför att jag kunde skriva ett längre inlägg nu så kan ni "roa" er med att läsa det istället.

Det blir om vår blivande flytt till Skåneland..

Varje sommar så länge jag kan minnas har vi i min familj åkt på semester. Vi har alltid bilat och det har varit tält som gällt de flesta gångerna. För sju år sen tror jag det var bestämde vi oss för att bila till ett ställe vi aldrig besökt tidigare, nämligen Skåne. Från där jag bor är det ca 130 mil till Skåne men det har aldrig varit ett problem. Den där sommaren bilade vi som alla andra somrar trots att Liam (min lillebror) inte ens var två år. Vi hade ingen AC i bilen och naturliogtvis prickade vi in våra kördagar på några av de varmaste dagarna. Vi satt nästan näck i bilen och höll på svettas ihjäl men ändå gick bilresan susen och Liam måste ha varit världens snällaste unge. Vi hyrde en husvagn på campingen i Simrishamn där vi bodde om det var två veckor kanske. Det var vår första gång i Skåne och vi blev helt förälskade, alla i familjen.

Nu, sju år senare drar vi flyttlasset och flyttar dit, flyttar för att bo där permanent. Den här gången åker vi inte dit på semester som de andra sju åren utan nu åker vi dit för att bosätta oss där. Galet om ni frågar mig.

Vi har i många år pratat om att flytta dit, för två år sen var vi där och till och med provgick skolan i två dagar men vi hittade inget rimligt hem osv så det blev inget av den flytten. Vi hade alla gett upp hoppet om att flytta då det skulle bli knepigt med alla skolbyten för brorsorna och så, så vi hade som lagt allt flyttprat på is. Det var nu efter jul nångång vi råkade komma in på ämnet igen.. mamma trodde aldrig att kevin (min äldsta lillebror) skulle gå med på att flytta nu så hon ville inte ens hoppas, jag sa till henne att fråga honom och mot allas förmodan var han villig att prova. Efter det gick allt väldigt snabbt.. Vi kollade upp skolor, la ut vårat hus till försäljning, sålde huset snabbt som blixten, kollade på hus i Skåne, köpte hus där och nu om ca 3 veckor kommer flyttbilen för att köra ner alla våra grejer. 3 veckor!!

Den 26 juni åker jag till Schweiz för att jobba där i sommar igen, den här gången blir det dock bara tre veckor, förra sommaren var jag ju där 7 veckor. Jag kommer alltså tillbaka till Sverige den 17 juli och då ska jag flyga till mitt nya hem, ett hem som jag aldrig tidigare har sett, ett hem 130 mil söder från mitt gamla. Jag har inte förstått än att vi ska flytta, känns bara som det är något vi fantiserar och pratar om som alla andra år då vi fantiserat om att bo i Skåne.

Plus i kanten: Flera månader tidigare vår, flera månader längre sommar, finare stränder, mysigare samhällen och byar, finare omgivning, bättre klimat, närmare till resten av Europa och även världen för den delen osv.
Minus i kanten: Mörka sommarnätter, blåsiga vintrar (jag har dock hellre en blåsig vinter i nån månad än 20 minusgrader i flera månader), min pappa bor kvar i Umeå.

Jag kommer på mycket positivt med att flytta dit, dessutom är jag väldigt less på Umeå och alla dess personer (förutom dig då Laila, haha!!) så det känns skönt att få börja om från noll.

Känner att jag tappade den röda tråden nånstans efter vägen, ska försöka ta upp den igen.. I alla fall, 17 juli, Sverige, Skåne, nytt hem. Det ska bli spännande att komma hem, kolla in huset som jag bara sett på bilder, kolla in omgivningen, grannarna, städerna runtomkring osv. I början av september kommer min vän hanna ner, då blir det jobbletande för hela slanten men hitta ett jobb det ska vi göra. Vi jobbar och flyttar till en egen lägenhet i Malmö och lever livet som loppan, haha.

Nu tappade jag min tråd igen, det var ju inte det där jag ville skriva, jag ville få fram vad jag känner inför våran flytt. Många säger "men kommer du inte sakna dina kompisar?", visst, jag kommer sakna dom men jag skulle sakna dom än om jag inte skulle flytta för att alla mina kompisar som jag umgås med beger sig ut i världen nu efter studenten så det spelar ingen roll om jag flyttar eller bor kvar.

Den här flytten känns spännande och jag har höga förväntningar på den. Än så länge är jag inte rädd eller nervös men jag vet att det kommer komma, man skulle nog anses som omänsklig om man inte skulle vara nervös. Jag kommer ta en dag i taget och hoppas på att allt fungerar som vi tänkt oss.

Jag frågade ju för nån/några veckor sen om det var några av er läsare som bodde i Skåne. Ta gärna kontakt med mig då. Då jag kommer ner kommer jag ju vara väldigt ensam så det skulle kännas så mycket bättre om jag sen innan har lite kontakt med er skånebor. Just de, det är just utanför Simrishamn vi kommer flytta.

Nu ska jag gå och sussa så god natt på er :)

För 9 dagar sen var jag ute och gick då jag fick syn på den här snöhögen och för tre dagar sen var jag ute och gick igen då samma snöhög fortfarande fanns kvar. dock snäppet mindre, nu förstår kanske vad jag menar med att ni har längre somrar där nere i Skåneland ;)


En fråga ni kan svara på också:
Om du fick byta liv med vem du ville under en dag, vem skulle du byta med och vad skulle du göra under den dagen?



Kommentarer
» Laila

Man får tacka!! Än ligger man bra till. Jag måste ju önska er lycka till,fast det svider i hjärtat. Jag kommer att sakna er såååå mycket!

svar: kristen stewart eller ashley olsen :)

anledningen, de är så smarta och coola och de har fantastiska yrken :)vem skulle du valt?



Okej vad kul. jag var också på stan igår. idag blir det lägenhetsvisning med min pojkvän och fika :)

» Sara

Det måste ha varit i Flurkmark som du såg snön? haha

Här finns det ju ingen snö, i stan :P

jaa det skulle vara GRYMT!! :D men du har ju redan sett dom din lyckos!! :D ja jag vill ju heelst se kristen eller rob!! :D :D men alla vill man se någon gång! :D undra om dom far på london premiären? vetu det?



till den där frågan,jag skulle lätt vilja byta till kristen stewart,tänk att få fört spela in twilight filmerna,sen så bara få vara en skådelspelare för en dag,skulle vara helt underbart

» Vikki

Så du ska flytta till Simrishamn:) det är hur fint som helst där! jag bor där inte själv men min mammas sambos föräldrar bor där. Så vi åker dit rätt så ofta och jag kan nästan lova att du kommer stormtrivas där;) Där e bara så mysigt!



Och om jag kunde vara vem jag ville under en dag så skulle det självklart vara Kristen Stewart! Att få spela coh såklart vara vän med Pattinson xD

nu är mitt internet tillbaka och även jag!:)



Hur får du att blogvin syns på din blogg? :)

Jag känner inte dig, men din blogg är intressant att läsa faktiskt. Upptäckte den efter att du vunnit resan till Italien och läser den fortfarande. Hoppas det ordnar sig med flytten till Skåne och allt :)



Om jag fick vara vem jag ville i en dag skulle jag vara Christina Aguilera och ha en gigantisk gratis konsert som alla fick komma på, och bjuda alla mina kändisvänner. Har alltid velat kunna sjunga som henne :D

Lycka till i Skåne!

jag personligen tycker Skåne är så fruktansvärt tråkigt, skulle göra vadsomhelst för att flytta härifrån! XD


Kom ihåg






Trackback