Ett år, galet!

Under 14 månader (ca ett år blir det ju) har jag utvecklats och förändrats så otroligt mycket och det har hänt hur mycket som helst det här senaste året, galet!! Från att gå andra året på gymnasium, aldrig ha flugit själv och vara minderårig till, ja, kolla inlägget och se själva. Har plockat ut de största grejerna.

4 maj 2008, jag börjar blogga.
14 maj 2008, jag och Hanna är med varandra för första gången ensamma utanför skolan, nu ska vi flytta ihop till hösten.
17 maj 2008, jag anordnade min första fest, det blev min 18-års fest och med 80-tals tema.

25 maj 2008, jag blev myndig.
2 juni 2008, för första gången åker jag utomlands ensam, jag åker till Schweiz för att jobba som barnflicka i 6-7 veckor.
14 juni 2008, jag går på krogen för första gången som blev i Schweiz, på bilden är det jag och Astrid.

12 juli 2008, jag flyger till Berlin för att hälsa på en kompis. En bit av Berlinmuren.

17 juli 2008,  jag flyger till London för att vara barnvakt i några dagar.

22 juli 2008,
jag åker på semester till Skåne med familjen för sista gången.
15 augusti 2008, jag gör min första tatuering.

18 augusti 2008,
jag fotograferas med smycken från Milla of Sweden för första gången.


20 augusti 2008, första skoldagen för sista gången efter ett sommarlov.
9 oktober 2008, jag och Sara åker till Sthlm några dagar.

10 oktober 2008, Sthlm streetstyle haffar mig på stan.

12 december 2008, jag var Lucia i skolans Luciatåg.
28 december 2008, var och kollade på Idolerna Kevin, Alice och Robin då dom var i Umeå på besök.

28 december 2008, jag gav smycken till idolerna från märket Milla of Sweden, jag fick sätta på Kevin sitt armband (det högst upp), det står "Humans against violence" på det, har ett likadant själv.

6 januari 2009, jag fotades med smycken från Milla of Sweden igen.

14 januari 2009, såg Twilight för första gången.
29-30 januari 2009, vi (sygänget i klassen) fick äntligen visa upp våra kollektioner.
 
13 februari 2009, jag gjorde min andra tatuering.

19-20 mars 2009, står på UF-mässa tillsammans med mitt Uf-företag Irresistible.

26 februari 2009, åker på återbesök till Schweiz i två veckor.

13 april 2009, började läsa The Twilight Saga böckerna (de svenska), efter 10 dagar var alla utlästa.
6 maj 2009, Klicks!´s chefredaktör ringer mig och berättar att jag vunnit New Moon statistrollen, en av de lyckligaste dagarna i mitt liv so far!!!

25 maj 2009, jag blev 19 bast.
26 maj 2009, jag och Hanna flyger till Florens.

27 maj 2009, en av de två bästa dagarna i mitt liv. Medverkar som satist i filmen New Moon i Montepulciano. Får även se skådespelarna Robert Pattinson, Kristen Stewart och Charlie Bewley.

4 juni 2009, gick på studentbalen med dom bästa tjejerna och i en egensydd klänning.

10 juni 2009, jag tog studenten!!!!

Maj-Juni 2009, jag är med i några olika tidningar och syns på många bloggar angående New Moon vinsten.


25 juni 2009, jag köper min första egna dator!!
26 juni 2009, åker åter igen till Schweiz för att jobba som barnflicka, denna gången i tre veckor.

28 juni 2009, min familj flyttar till Skåne, 130 mil från vårat "gamla" hem, jag joinar dom på lördag den 18 juli!!

Så, det där var de största händelsarna under dessa 14 månader. Har ju hänt hur mycket roligt annat också men tar jag upp allt kommer jag aldrig komma mig till sängs ikväll :P
God natt.





Kommentarer

du har hunnit med en hel del du :D

intressant när man "listar" upp saker som hänt sådär..

för övrigt, som alla gånger tidigare, älskar din balklänning !!!

och din första tatuering måste jag säga, är grymt snygg !!!! passar dig verkligen :)

Sv. Aa, håller med dig ;) skorna var jättefina!

» Diana

De var en hel del!

Måste bara fråga om du tyckte det gjorde ont när du tatuerade dig? Jag har nämligen funderat på det :)


Kom ihåg






Trackback