Jag- Blivande vegetarian?

Jag har alltid varit väldigt förtjust i kött och i de flesta formerna, kyckling, hamburgare, vanligt kött, skinka osv nu har dock detta börjat förändras. De senaste veckorna har jag mer och mer börjat äcklas av kött då jag äter det och ibland kan jag knappt få i mig det men jag förstår inte varför? Jag tycker ju det är gott men äcklas som sagt av det då jag ska äta det och det är heller inte så att jag tänker på djuren. Fisk kan jag fortfarande äta som vanligt och även kyckling men t.ex hamburgare får jag knappt i mig längre, korv äter jag inte, heller inte vanlig påläggsskinka. Aja mysko tycker jag, håller jag på bli vegetarian omedvetet? Hmm säger jag bara :P



Kommentarer
» Erika

Jag blev också sådär först. Nu har jag inte ätit rött kött på 2-3 år. Kyckling och fisk har jag absolut inga problem med :)

förut älskade jag oxå kött, men jag blir mer och mer äcklad! i nian var jag lakto-ovo vegetarian men på sommarlovet började jag äta kött igen. senare i livet skulle jag gärna bli vegetarian igen!

lite samma för mig faktiskt.

hm.


Kom ihåg






Trackback