Mitt liv och mina drömmar..

Jag vet inte hur mycket ni vet om mig men nu hade jag tänkt dela med mig av alla mina framtidsplaner och drömmar, saker jag SKA ha gjort innan jag dör osv.

Nu är jag 18 år och bor i utkanten av Umeå med min familj. De flesta av mina vänner bor i Umeå (stan) och vissa lite utspritt här och där men där jag bor är det nästan inte nån jag umgås med. Till våren fyller jag 19 år och är nära på ta körkortet (måste bara se till att starta nån gång.) I juni tar jag och alla mina vänner studenten och lämnar 12 skolår bakom oss och blickar mot framtiden och vad den har att erbjuda oss, vi lämnar skoltiden men stora förhoppningar..

Efter studenten åker jag och Hanna till Norge, bosätter oss i en skabbig husvagn, tar ett skabbigt jobb och är allmänt skabbiga. Men eftersom vi lever skabbigt i några månader (3-5) drar vi samtidigt in pengar som vi sparsamt använder (jag och sparsam= en stor utmaning). I alla fall, efter våra månader i Norge åker vi hem till Sverige igen, stannar hemma nån vecka och säger hej då till familj och vänner för då flyttar vi, på riktigt.

Vi hoppar på ett plan och landar i London. Där hyr vi en liten etta till att börja med och betalar en del av första hyran med våran Norgeförmögenhet. Vi skaffar oss varsigt jobb i London och lever loppan på våra lediga dar med shopping, coola klubbar och snygga killar. Vi blir bättre och bättre på våra jobb vilket medför lönehöjning, i och med lönehöjningen byter vi upp oss till en tvåa eller kanske till och med en trea.

Detta sker nån gång till sommaren 2010. Denna sommar händer något riktigt roligt också. Våra kära vänner Karin och Sara bosätter sig också i London efter att ha varit bosatta i Turkiet några månader. Vi är nu fyra svenska tjejer som lever singellivet i London.

Under tiden som jag jobbat på mitt vanliga jobb har jag haft en hjälpande hand i min kära moders företag. Hennes företag har vuxit till sig enormt och tillslut blir jag en anställd där (självklart fortfarande bosatt i London). Jag säger upp mig från mitt vanliga jobb och istället designar jag, bollar idèer med mamma, och blir en säljare åt hennes företag.

Efter att ha levt det ultimata singellivet tillsammans med några av mina bästa vänner i London vill jag prova på något nytt, vill ju inte bo kvar i London hela livet. Jag bokar en flygbiljett till New York. Väl i NY blir jag någon slags assistent; Stylistassistent, Festfixarassistent eller modeassistent till någon tidning. Eftersom jag måste få pengar till mat och boende osv försörjer jag mig som prostituerad! Haha näe jag skojar bara, hjälper fortfarande till i mammas företag så jag får mig lite pengar.

Därifrån jobbar jag mig uppåt tills det slutar med att jag själv har några sidor i den största modetidningen, är stylist åt dom allra kändaste eller fixar dom bästa festerna åt Tom Cruise och Victoria Beckham.

Då jag har byggt upp min karriär, rest som bara den och fått kontakter runt hela världen då kan jag börja tänka på familj och hela det köret men tills dess ska jag har uppfyllt alla mina drömmar.

Jag menar; Vad vore ett liv utan drömmar och vad vore en dröm om den inte slog in?!

Ps. Jag säger bara WOW om det är någon som orkat läsa mitt långa inlägg, hoppas det är nån liten stackare där ute som gjort det ;P



Kommentarer

hahaha okej luuugnt ;D fin den e.

det va jag som just skrev ;P



www.modemix.blogg.se

haha äh, tyst!

Okey, skönt de. Nae men de kan ju vara skönt att inte göra någonting speciellt ibland med. Nae ska skippa skolan imorgon och åka hem så de bli sorsele i helgen, vet inte riktigt vad som händer och sker där men de bli nog bra ändå ska du se. :D

Fin blogg, kolla in min =)



WWW.MODEISDELICIOUS.BLOGG.SE



Xoxo/F

haha ja men varför inte! Finns alltid någonting fränt att se där ;)

hihi, det är inte glass! :DD

» Frida

Tack!



Härlig framtid du verkar få :)

hehe precis :D

» Frida

:)

självklart!

sv: Låter ju helt fantastiskt!

åh vi ska ha det så underbart, både i norge och i london!! taggar hur mycket som helst, vill ta studenten nuuuuuuuuuuuuuuu! the world - here we come!!!

häligt, ska också jobba som stylistassistent i USa o jobba mig uppåt;)/ vi kanske ses !



maria.haddadi@hotm


Kom ihåg






Trackback