Mmmmm... Mumma... Mums

Nyss lagade jag en jättegod middag till mig och fader. Det var en kycklingrätt med banan, jordnötter och curry.

Ingredienser till recept

•·         1 grillad kyckling (jag använde mig utav 4 kycklingfiléer)

•·         1 paket bacon

•·         3 dl grädde

•·         0,5 dl chilisås

•·         1 tsk curry

•·         2 bananer

•·         1 dl salta jordnötter

•·         svartpeppar


Tillagning av recept

•1.     Sätt ugnen på 200 grader. Plocka köttet från kycklingen, dela det i bitar och lägg i en ugnssäker form.

•2.     Skär baconet i bitar och stek det. Häll bort fettet och lägg baconet på kycklingen. Skiva bananer och lägg dem  i formen.

•3.     Blanda chilisås med grädde och kryddor i en skål. Häll i formen.

•4.     Grädda i ca 20 minuter. Strö över jordnötter när det är några minuter kvar.

Portioner :

4 portioner



Jag rekomenderar det starkt, var väldigt lätt att tillaga!



Kommentarer
» liene

LÅter intressant, ska testa nån gång kanske, eftersom jag gillar att prova på nya saker.

» Linna

sv: jaha okej, det låter som en mysig hemmakväll :)

nja ingenting, någon film med madonna går på tv idag så jag ska nog kolla den tror jag :)

gott

» Linna

tv4 kvar över nio är den :)

mm ser gott ut

» Linna

det näst bästa tror jag.

madonna blir typ gravid med sin kompis som är bög eller nåt tror jag, om jag har förstått rätt ;)

men nu ska jag dra mig iväg & glo tv :D

» Linna

asså den heter 'det näst bästa'

take care! :)

» liene

sv: Så det var första gången du lagade den?


Kom ihåg






Trackback