Svar på fråga + Hur du gör axelsmycket.

Lina: Vad är egentligen felet med din rygg? Vad kan man göra åt det? Krya!

Svar: Får den här frågan rätt ofta och jag har skrivit några inlägg om ryggen men orkar inte leta efter dem just nu så jag tar dte rätt kortfattat.

Jag har diskbråck i ryggen och fick det första gången för två år sedan. Nu har jag blivit sämre (var bättre under hösten 2008-våren 2009) så jag klarar inte alls av mycket.

Fick brev från mig ryggkirurg förra veckan där han skrev att han och hans kollegar kollat på de nya röntgenbilderna och att dem alla rekomenderar mig att genomgå en ryggoperation. Nu vet jag dock inte vad det skulle bli för operation, risker, rehabiliteringstid osv så jag ska boka tid så vi får prata mer om det innan jag bestämmer mig.

Så ligger det till :)


Sen ville Mimmi veta hur jag gjorde axelsmycket, jag har inga bilder som beskriver men jag tänkte att jag i alla fall kunde försöka förklara för det är busenkelt att göra dem.

Du behöver ett halsband med många kedjor eller egna kedjor, 2 stycken säkerhetsnålar, en tång (så man kan knipsa av kedjorna) och två "ringar".

Knipsa av kedjorna i olika och önskade längder, trä in varsin ände av kedjan i varsin ring och gör så med alla kedjor. Stäng ringen då du är klar så inte kedjorna åker ur. Sen är det bara att fästa med säkerhetsnålarna.
KLAR!

Okej kanske inte världens bästa förklaring men bara genom att kika på bilden kan ni nog klura ut hur man gör dem och sedan försöka själv :)






Kommentarer

Hej då är skvaller bloggen tillbaka!

Föör bloggen hette: Bloggarsanning!

Och den nya: hetsanning.blogg.se



http://hetsanning.blogg.se/

http://hetsanning.blogg.se/

http://hetsanning.blogg.se/



Bli veckans blogg i skvaller bloggen!

Skvaller om sveriges största bloggare!

Okej! Ja, det förstår jag! Du får jättegärna lämna bloggadress/mail till någon som gick i din klass. Jag känner ju Tina och hon skulle egentligen gjort den. Men hon flyttade till Norge. Så det sög ju!

:)


Kom ihåg






Trackback