Höst i mitt Norrland

Hej! Nu är jag tillbaka i Sorsele hemma hos pappa efter att ha sovit två nätter hos farmor och farfar som bor ca två mil härifrån. När jag kom till dem i tisdags så tog jag med mig kameran ut en sväng för att fota lite, tycker ju att det är så himla kul! I vanliga fall tycker jag att naturen här uppe i norrland oftast är rätt tråkig och ful, bara massor av barrskog, kalhyggen osv, men så här på hösten är det faktiskt väldigt vackert med alla fina höstfärger!
 
Där jag tagit dessa bilder har jag spenderat så otroligt mycket tid av min barndom och jag har alltid haft det så otroligt roligt där! Vi var oftast samlade alla kusiner från pappas sida och så bodde ytterligare två familjer (släktingar de med) i byn som även de hade barn i samma åldrar, så ibland när vi lekte kunde vi vara över 10 stycken. Oj vad många fina och roliga minnen jag har därifrån, vi var rätt så påhittiga och hade fria händer så vi brukade vara ute med båten, fiska, tälta, anordna småstjärnorna (som vi tog på fullaste allvar haha), vi gjorde teatrar, klädde ut oss, körde skoter, badade, renoverade en koja osv. :D Här kommer i alla fall några utav bilderna jag tog.
 
I den här viken badade vi alltid på somrarna!
 
Och från kajen brukade vi hoppa i vattnet och simma till badviken.
 
Jag gick efter en liten stig in i skogen.
 
Jag hittade faktiskt lite blåbär som inte hunnit frysa så jag fick nog ihop drygt en liter!
 
Sen kom farmor och gjorde mig sällskap så då plockade vi lite svamp som vi sedan rensade och torkade!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback