#traderafynd och tips

Här ovan ser ni ett gäng traderafynd som jag gjort under de senaste veckorna. Ni vet ju mycket jag tycker om att fynda, jag vill gärna få så mycket som möjligt för pengarna! Alla dessa grejer budade jag hem väldigt billigt, det jag la mest pengar på är den drömlika tyllklänningen, den fick jag betala 86 kr för. Jag ska se till att visa er plaggen i olika outfits framöver, jag ser verkligen fram emot det! :)
 
Jag handlar väldigt mycket second hand, främst på tradera och på olika loppisar, men ibland även från blocket, plick (en mobilapp), och i second handbutiker. Men min favorit är loppisar för där får man oftast köpa plaggen extremt billigt och så tillkommer ingen fraktkostnad (som oftast är rätt dyr).
 
 
Jag vet att det finns de som tycker det är äckligt att handla second hand för att andra har bärt plaggen innan dig, men då vill jag upplysa om att du ändå kan handla second hand för många grejer är nya och oanvända! Och inte nog med att plaggen är nya, de säljs oftast för väldigt mycket mindre än originalpriset! Så tänk på det, om du inte vill bära andrahandskläder så kan du ändå handla en hel del second hand! Jag tror att det främst säljs oanvända grejer på tradera, men det går såklart även att hitta på andra hemsidor, appar och i butiker.
 
 
Innan jag avslutar det här inlägget så tänkte jag dela med mig av några tips när det kommer till att handla från tradera, vissa är säkert rätt uppenbara, andra kanske inte.
  • Innan du budar på en vara, kolla att säljaren har bra betyg och omdömen.
  • Om inte all information som du vill veta står i texten eller syns på bilderna så mejla säljaren och fråga istället för att chansa och buda hem grejen för att sedan eventuellt bli besviken.
  • Lägg ditt bud så sent som möjligt och lägg då ditt maxbud! Jag brukar alltid lägga mitt bud när det är under 10 sekunder kvar av annonsen, och då lägger jag mitt maxbud utifall att någon annan också lägger sitt bud i sista sekund.
  • Köp gärna flera varor från en och samma säljare (om det är möjligt) för då  brukar de samfrakta, så då behöver man bara betala en frakt istället för t.ex tre. Men mejla och fråga säljaren om de samfraktar ifall det inte står i annonsen, det är inte alla som gör det.
  • Var noggrann med att lämna ett ärligt omdöme, det är väldigt bra för de som senare ska handla från säljaren. Men om du av någon anledning inte är nöjd med varan så hör av dig till säljaren först och se om det går att lösa!
 



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback