Sigma 85mm F1.4 EX DG HSM


Source.

De senaste dagarna har jag suttit som en galning och kikat på olika objektiv och mejlat med en del personer med erfarenhet. Bestämde mig tillslut för att slå till på ett objektiv som heter Sigma AF 85mm F1.4 EX DG HSM. Enligt pricerunner kostar det billigaste just under 8000 kr vilket jag tyckte var lite väl saftigt men jag hade sån tur att ett exakt likadant objektiv låg ute på tradera (nytt och oanvänt dessutom) och jag vann auktionen och objektivet för ett kanonpris. Är så himla glad! :) Nu hoppas jag bara att säljaren är seriös och att jag får varan, men det verkar hon vara plus att hon bara hade positiva betyg, 98 stycken och helhetsbetyget 4,9 av 5. Och sen så hoppas jag att objektivet lever upp till mina förväntningar, men det tror jag. Har suttit och kollat på massor av tester och recensioner om det och i princip alla har varit väldigt positiva. Ska bli så fruktansvärt roligt när jag får hem det och får prova det!

Jag undrar om någon av er har någon erfarenhet av det här objektivet? Det vore roligt att få höra era tankar om det.



Kommentarer

Sista


Kom ihåg






Trackback