Ute i skogen

Hej. Idag har jag och mamma varit ute i skogen och fotat lite några mil bort där det ligger ett litet snötäcke på marken för här i Simrishamn finns inget som heter snö. Jag var med på någon bild det är därför jag har på mig kläder som inte riktigt är min stil, jag tycker det är super fint men inte min stil bara. När vi fotat klart mig tog jag självklart på mig mer kläder annars hade jag frusit ihjäl (vilket jag ändå gjorde, typ).



Vi fotade även dessa cakepops som jag och mamma gjort.




Och vet ni vad?!?!! När vi stod där och fotade hörde vi steg i snön men trodde det var rådjur (när vi kom dit var det nämligen två rådjur som just gick förbi) men när vi kollade så var det ett VILDSVIN! Jag har bara hört hemska saker om vildsvin som att de är väääldigt argsinta och farliga så jag blev livrädd för han/hon var bara ca 15 m framför oss. Jag vände mig om för att springa till bilen men just när jag skulle börja springa såg jag att mamma stod stilla så då tänkte jag att det kanske var så man skulle göra, så jag ställde mig blixtstilla jag med. Vildsvinet sprang dock bara förbi oss och djupare in i skogen så det var inte så farligt, dessutom var han nog ganska ung för han var inte super stor. Efteråt sa mamma att varför hon stannade och stod stilla var för att skydda cakepopsen och annat ätbart som vi skulle fota, så om vildsvinet kommit skulle hon slå honom med stativet. Så med andra ord skyddar hon hellre fotomaterial som cakepops (och lite annat) istället för sig själv. Haha. Jag tror inte att ett vildsvin som väger nästan dubbelt så mycket som oss skulle ta så mycket skada av ett ynkligt litet kamerastativ vilket mamma håller med mig om så här i efterhand.




Kommentarer

söta cake pops du gjort

» Layla

Jao fast när man springer på ett vildsvin så där så ska man stå helt blixtstilla xD Så ni gjorde rätt! :)

Vildsvin är mer farliga om det är en mamma med ungar, då är dom så där aggressiva som alla säger dom alltid är (är ju dock alltid lite ilskna av sig hehe) xD



Själv hade jag börjat gråta HAHA xD

Sv: Åh tack för tipsen! Ska kolla in The Rachel Zoe project och The cupcake girls när jag får tid över! :)

I want a cake pop!

Liked the outfit Jen.

Wild, hope the next trip to the woods is not boar-ing! haha. Next week I go to Florida, that's the good news, but the bad news is it's just to work, but I'm already worried about alligators, bad drivers, and mosquitos, haha. Seriously, I love the nature stuff.


Kom ihåg






Trackback