Min Sthlm-resa, sammanfattning!

Okej skrev ju nyss att jag skulle sova men tänkte göra det här inlägget först, en liten (stor?) sammanfattning från min Sthlms-tripp nu i veckan med underbara Therese som jag om möjligt bara tycker bättre och bättre om!!

På måndagen kom vi fram till dem vi bodde hos på kvällen så då tog vi det bara lugnt, pratade och peppade varandra som bara den inför den kommande dagen på New Moon stod på schemat!

Tisdagen kom tillslut och DAMN vad vi var uppspelta, taggade, peppade, ivriga och förväntansfulla inför New Moon. Det var verkligen det enda vi tänkte på och pratade om under hela dagen, jag menar ÄNTLIGEN var dagen man så himla längtat efter här, knappt så att vi ens förstod det! Så vi var hemma under dagen, handlade lite godis och så inför filmen, var lite barnen och sedan gjorde oss iordning vilket tog ett bra tag ;) Egopics.

Tillslut valde jag efter många om och men att ha på mig den vita (student) klänningen vilket kändes som ett bra val.

Då vi var klara och verkligen insåg att vi snart skulle få se New Moon!

Då vi inte visste var biografen låg och så pkte vi rätt tidigt för att vara på den säkra sidan så vi kom dit ca en timme innan insläppet vilket dock var himla kul för då dom satte upp alla New Moon plascher osv blev vi om möjligt ännu mera uppspelta och kunde knappt andas.

I biosalongen, inte länge kvar nu alltså!

Efter bion mötte vi upp Julia från thetwilightsaga.se och Ida från thetwilights.blogg.se och tog en fika och pratade med dom. Då vi skulle hem var vi nästan i chocktillstånd, "har vi verkligen sett New Moon eller var det bara världens bästa dröm" typ? haha.


På onsdagen åkte vi in till centrala Sthlm där vi gick på stan och sedan mötte upp min vän Josephine för en fika :D

Då vi skulle hem regnade det så himla mycket och jag hade lyckats glömma mitt paraply på bion nånstans dagen innan så jag fick göra nån Alice-inspirerad grej med min halsduk som dock blev en bra lösning! På kvällen blev det att se två filmer, "Hounddog" och "I am Sam", underbarnet Dakota Fanning har en stor roll i båda filmerna.

På torsdagen blev det en lugn dag med prat, promenad, barnpassande och tågresande.

Vi ville inte åka hem och verkligen inte skiljas åt!

Så där har min tripp sett ut på ett ungefär. Dock går det verkligen inte att beskriva hur det kändes innan vi skulle se New Moon och sedan då vi hade sett den, bästa ordet är nog magiskt! Snacka om att den uppfyllde mina skyhöga förväntingar! Sedan på kvällarna blev det ju att jag och Therese låg och pratade väldigt länge så klockan hann passera både 01, och 02.

I alla fall har jag haft det hur bra som helst och jag hade gärna stannat ett par dagar till. Sen hade jag ju underbart sällskap också som verkligen gjorde resan bättre är bäst, Therese du är verkligen guldvärd och jag saknar dig redan! Och new Moon var ju verkligen GAAAAAAAALET BRAAA!!! :D Haha, vilken tur att jag ska se den igen imorgon, lääängtar! :D

Nu ska jag sova, vi hörs imorgon.
PUSS!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback