Studentbalen 2009

Jag har bra och dåliga nyheter, jag börjar med de dåliga. Vårat internet hemma har slutat fungerat och jag vet inte när det kommer börja funka igen så det kommer troligen bli vääldigt lite bloggning, just nu är jag borta och lånr datorn där. det bra nyheterna är att här kommer alla (en del iaf) bilderna från gårdagens bal.

Jag, Hanna och Natha var hemma hos Natha och gjorde iordning oss, senare kom även Jossan.

Hanna hade väldigt osammarbetsvilligt hår :P

Men det löste sig tillslut än om hon inte blev 100% nöjd.

Moi.

Tillslut fick vi ta på våra snygga klänningar också!! :D

Haha men tyvärr gick Hannas dragkedja sönder så där i sista sekund så hon blev ihopsydd för hand.

Ready to go. Jag, Hanna, Jossan.

Natha, Jossan, Hanna och jag vid våran ride.

Moi.

Söta Jossan!!

Bilen!! =)

In the car.

Haha.

Vi har just stigit ut från bilen.

Natha och Hanna (plus lite Jennilie)

Jag och Jossan på röda mattan.

Just inkommen från röda mattan.

Välkomstdrink.

Mingel.

Jag och Hanna med välkomsdrinkarna.

Suddig bild, jag vet, men här åt vi (ungefär hälften av gästerna åt här och resten i en annan lokal).


Glada flickor.

Förrätt.

Varmrätt.

Efterrätt.

Haha, jag och hanna kom på "parningsljud" då vi var i Italien som vi körde där.

Haha.

:]


haha.

Det blev även lite strul med platserna så jag, hanna och jossan fick inte plats att sitta vid våran klass utan vi fick sitta med en randomklass, men det var kul!! :D (på bilden nedan är det från våran klass)

Min klass igen.

Där resten av balmänniskorna åt.

Där hittade jag bland annat min vän Sara (hon i grönt) :)

Elin och Jonna var söta!

Och Rebecka med såklart!

Efter middagen blev det dans, först på övervåningen där det var vanlig dansmusik.

Sen på nedervåningen där det var vals.

Matilda och hennes egensydda klänning.

Jag träffade på David som som vanligt var så där snyggt brun!! *avis*


Sen träffade jag även på johan! :)

sara och jag.

Sedan blev det dans, dans, dans.

Dansgolvet nere.

Tills kvällen tog slut och vi begav oss hemmåt.

haha.

Jag kan säga så mycket som att min kväll var riktigt lyckad och jag hade det väldigt kul och trevligt!! :D

Eftersom jag kommer vara väldigt inaktiv på bloggen nu kan ni väl berätta nånting för mig, vad som helst så jag har något kul att läsa sen. Kanske något kul som har hänt er, ett roligt eller knasigt minne, vad ni gör ikväll, hur ni mår, jag vad som faller er in helt enkelt :)

Ciao








Kommentarer

ohhh vilka ljuva minnen som kommer tillbaka:) Jag är ju en gamling så jag gick ju ut för ja sisådär 6 år sen.. men minns att jag hade kalaskul på min bal..men de byggde om utanför min skola, så på alla "fina" kort på mig o mina vänner så va det en gul fin grävskopa i bakgrunden..el ja varför inte en stor grushög;)

Om du gillade balen vänta bara tills dagen DÅ..studenten är ett av mina bästa minnen:)

Nu ska jag inte va tantig o långrandig men säger bara: NJUT:)

» Milla

Så kul att få se bilder från balen! Ni är så fina och din klänning är ju så fräck!!

Tänk att ni flyttar snart! Spännande att följa!

Kram

» Helen

Håller med Maddan att studentdagen är nog snäppet vassare. (Tycker även det är skönt med en något äldre här så jag inte känner mig så gammal. :))



Väldigt fin var du. Toppen att du kan sy dina egna kreationer, blir ju så eget då.



Ja, du Jen du ville ju ha något att läsa. Jag kan berätta för dig att jag har dekorerat inför ett bröllop i morgon ihop med min syste. Fint blev det. Ska bli kul gå på bröllopet imorgon (och kanske gråta en skvätt). Lägger antagligen in bilder på dekoration och utsyrsel på bloggen så småningom.



Men om du hellre vill läsa något roligt så har jag en trevlig historia på lager...:) Häromdagen hade jag en vän på besök som lät mig läsa ett SMS från en av hennes killkompisar. När han hade gått på stan i Stockholm hade en utländsk kvinna kommit fram till honom och frågat: Hi, Can you guide me? Han hörde fel och tyckte att hon sa: Hi, can you hold me? Så eftersom hon i hans ögon såg lite frusen ut så kramade han henne tills hon harklade och sa; Well, that´s nice bit I said: Can you GUIDE me?



Ja, jag skrattade så jag grät i alla fall...:)



Nu när jag ändå håller på att skriva världshistoriens längsta bloggkommentar tänkte jag passa på att fråga vad du sommarjobbar med i Schweiz? Ha det gott! Kram

Jag gick aldrig på min bal, vilket jag ångrar men ingen i min klass ville och kände att det sket sig då. Klänningen hade jag redo, en fransk modell, som är as snygg! Jag fick ärva den av en tjej som köpte den i paris. Lite retro över den faktiskt. Den hänger fortfarande kvar och jag hoppas att min lillasyster vill ha den på sin bal. Hoppas du får en fin student nu och njut. Nu börjar livet och det kommer säkert gå bra för dig.



Över till nått helt annat, såg du bilderna i KLICK idag? Hur kan de få lägga ut bilder i tidningen när Summit har sagt att alla som har bilder från inspelningen ska ta bort sina, trist!

Kram

» Malin

Fy vilken snygg klänning du hade!!!

superkul bilder!

Nu längtar jag till min studentbal. Jag slutar nian nu på fredag (12/6) och den 11 ska vi nior ha en avslutningsmiddag tillsammans,det kommer bli skitmys,man får hålla tal och sånt,lärare ska hålla tal!

Men jag måste bara säga det igen,din klänning ROCKAR!

Hoppas din dator lagar sig fort,din blogg är en av mina favoriter!

Kram Christina.

superfina bilder hörrö du !!! :D

och jag är fortfrande så sjukt avis på din snygga klänning.. gaaash !!!!!! ;o

berätta något ... hmm .. FOTBOLL i stockholm ikväll (a) tihii

du var superfin, verkligen! tycker jossan såg riktigt ball ut också, ni två var nog finast på hela balen!

men vart har du köpt din kuvertväska? om du inte vet eller om det är längesen, vet du vart det går att få tag på en helsvart kuvertväska (med på sin höjd silver detaljer) som är i samma storlek som din? :)

» Fia

Hej, jättefina bilder. Har bara en fråga.....Är Jossan modelll? hon ser ut som en på kort i alla fall....(hälsa) Din klänning har du gjort mkt bra (y)....// FIa

» J

Åh vad fina ni var - really really!

Jag har inget roligt att berätta mer än att det var regn och kallt på min bal, min klänning blev liksom lite längre av allt regn... vi dansade och fick ont i fötterna (!) - great! ;D

Hej ! tog ju studenten igår och måste säga att det var ASKUL!!! du kommer nog minst ha lika roligt på din student, alltså fy fan det slog allt :D



Sen om du vill ha nått att läsa så läs min blogg, ska uppdatera nu om resan till ayia napa och studentveckan :D



HA DE SÅ BRA KRAM JENNIEFER

vilka fina bilder du tog! alltså,jag har ju som aldrig fattat att du bor i umeå,det gör ju jag med! jag började fundera på att tänk om vi har några gemensamma kompisar eller om vi någon gång setts men aldrig vetat vilka vi var? haha ändå sketch! aja,hoppas du hade det en rolig kväll,jag var där och kollade när min bror gick in,alla var jätte fina! jag läängtar tills när jag ska gå på min bal!

kram :D

» Diana

Vad fina ni var! Klänningarna var ju helt underbara! Har studentbalen framför mig... två år till sen är jag där..Känns jättekonstigt!


Kom ihåg






Trackback