Homespo & Apotekarns bloggevent

Hejsan! Det var längesen hörrni! Det var verkligen inte meningen att jag skulle ta en paus från bloggen men så råkade det ändå bli. Ni som följer mig på instagram (@dayswithjen) vet att jag sedan i våras självmant har trappat ner på de narkotikaklassade mediciner som jag äter pga min ryggvärk. Det har gått väldigt bra, men för några veckor sedan (i samband med att bloggpausen startade) så började jag få en del jobbiga abstinensbesvär. Det värsta var ledvärken, jag fick extremt ont i mina fotleder och handleder, så pass ont att jag i princip vakade i flera dygn. Förutom det så fick jag dessutom mer värk i ryggen och lite ångest, jag mådde med andra ord rätt kasst och kände inte alls för att blogga. Efter att ha pratat med en läkare så insåg jag att jag dragit ner på medicinen för snabbt och var därför tvungen att öka lite, och efter bara några dagar så var det mesta av abstinensbesvären borta.
 
Men från ingenstans så brakade min dator, eller windows slutade fungera så det gick inte att komma in på datorn. Efter att ha provat olika åtgärder under ett par dagar så var det en fabriksåterställning som löste problemet, men då försvann ju alla program jag hade installerat på datorn så det var bara att börja installera dom ett efter ett igen. När datorn äntligen var som vanligt igen så hade jag några riktigt jobbiga dagar då jag var väldigt nedstämd och ledsen.. Den 21 augusti var det nämligen ett år sedan min älskade och fina kattpojke Angel dog efter att ha glykolförgiftats av en granne, och den 24 augusti var det ett år sedan min älskade och ståtliga Spike dog av samma anledning. Den veckan var otroligt tung, jag tänkte så himla mycket på dem och mindes hur äckligt jobbigt det var för ett år sedan när det hände! Fy fasen vad jag saknar mina två svarta lurviga kattpojkar! <3 <3 Sen hann det bara gå några dagar innan jag blev sjuk, jag åkte på en rejäl förkylning och sedan en öroninflammation på det så jag var liggande i nästan en vecka. Jag är fortfarande snuvig och hostar men annars mår jag rätt bra nu, är inte hängig längre i alla fall. Som ni kanske förstår så har det varit ett par jobbiga veckor och jag kände verkligen inte för att blogga och fota outfits, jag hoppas ni förstår det. 
 
Men under dessa veckor har jag ändå lyckats ha några bra dagar, jag har t.ex bokat en resa till norrland så jag åker upp och hälsar på min pappa, släkt och vänner den 19 september och stannar i just över två veckor! Och för drygt två veckor sedan så var jag på ett instagram- och bloggevent som Homespo och Apotekarns hade nere på Apotekarns här i Simrishamn. Jag knäppte några bilder som jag tänkte dela med mig av;
 
Utanför Apotekarns.
 
Mingel.
 
Gårdens café och vedugn bjöd på riktigt smarriga pizzor!
 
Inne i Apotekarns inredningsbutik.
 
Höstens trender visades.
 
I det stora hela så var det en väldigt bra kväll med trevliga människor, god mat och dryck, musik, inredning, mode och goodiebags!



Kommentarer

ser så fint ut! Synd att det var så långt bort :(( Och hoppas att du känner dig bättre snart, är så kul att se ett nytt inlägg från dig i bloglovinfeeden!

Svar: Förlåt för världens senaste svar..Ja Simrishamn ligger ju lite avsides men det är otroligt vackert här måste jag säga, speciellt på våren! :) Nu när jag är tillbaka från Holland så uppdaterar jag som vanligt igen. Kramar!
Jennilie


Kom ihåg






Trackback