Industriellt

Som jag skrev i mitt förra inlägg så bodde vi i ett rätt läckert område när vi var i Eindhoven i Nederländerna mellan den 13-15 oktober, där var massor av gamla fabrikslokaler som nu var omgjorda till coola butiker, restauranger och caféen! Det häftiga var att alla ställen hade behållit väldigt mycket från frabrikerna och även spätt på med det industriella i inredningen. Jag tänkte visa några läckra ställen som jag och mamma besökte när vi var där;
 
Ketel Huis är en restaurang som är väldigt cool och mysig, speciellt på kvällen då de tänder massor av lyktor. Maten var dessutom fantastiskt god! De har ingen fast meny utan kockarna lagar mat av de produkter de får tag på för dagen och efter säsong.
 
Pastry Club har helt klart den coolaste lokalen jag någonsin sett! 
 
Gusj Market ligger i samma byggnad som Pastry Club, det är en stor inredningsbutik som säljer fantastiska möbler och mindre inredningsprylar. De som jobbar där är otroligt duktiga och kreativa vilket gör att man blir väldigt inspirerad av att gå runt i butiken!
 
Onder de Leidingstraat.
 
Intelligentia Ice säljer bl.a otroligt god glass!
 
 Om ni någon gång är i Eindhoven så tycker jag verkligen att ni ska kika in på några av dessa ställen! :)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback