Crêperie Cocotte

Under resan i Nederländerna så var det bara en av dagarna som min mamma inte jobbade och fotograferade ett hem så hela den dagen spenderade vi i Amsterdam. Eftersom jag får sån värk i ryggen när jag belastar den för mycket genom att stå, gå eller sitta så fick vi ta en hel del pauser. Men det gjorde verkligen ingenting då vi alltid såg till att pausa på något mysigt eller fint ställe! :) Innan solen kikade fram var det lite smått hurvigt ute och eftersom jag ändå behövde sätta mig ner ett tag så gick vi in på det franska crêperiet Cocotte. Jag säger bara wow, vilket charmigt och mysigt litet ställe! Kolla in bilderna så förstår ni vad jag pratar om.
 
 
Vi beställde in varsin varmchoklad och detta är vad vi fick, varsin stor kopp med god varm mjölk, ett litet glas med chokladknappar och ett litet glas med sötad kondenserad mjölk. Sånt här tycker jag verkligen om, när man inte bara får en färdig kopp med det man beställt utan en hel upplevelse!
 
 Cocotte ligger på Spuistraat och är enligt mig helt klart värt ett besök!



Kommentarer

men gud vad fint ställe

» Ellen

åhå så fina bilder!


Kom ihåg






Trackback