A day in Amsterdam

Hejsan! Nu tänkte jag dela med mig av ytterligare ett gäng bilder från min senaste resa till Nederländerna. Jag och mamma åkte dit pga hennes jobb, hon jobbar som fotograf (och stylist/skribent) och gör hemma hos reportage till olika inredningstidningar. Så för mamma var det en jobbresa, själv hängde jag bara med för skojs skull. Jag tycker att inredning är super kul så att få följa med och se massor av fina/snygga hem är verkligen något jag uppskattar. Och vem tackar nej till en möjlighet att få resa, träffa super trevliga människor och spendera kvalitetstid med sin mamma?! Inte jag i alla fall! :) Och vi har alltid så kul när vi är tillsammans, vi är så lika varandra men ändå så otroligt olika, och i princip alla våra intressen är gemensamma!
 
Under den här resan var det bara en dag som min mamma inte jobbade så den dagen spenderade vi som jag tidigare nämnt i Amsterdam, så här kommer en hel drös med bilder från våran dag i staden!
 
Jag älskar alla smala, höga och vackra hus som finns i stan! 
 
Och alla fina kanaler såklart.
 
Pga min rygg och värk så fick vi ta en hel del pauser, men det finns ingen bättre stad för det än Amsterdam för det finns barer/fik/matställen exakt överallt! Här satte vi oss på en liten uteservering vid en kanal och åt nachos.
 
Den flytande blomstermarknaden.
 
Vi gick som vanligt på Albert Cuyp marknaden.
 
Mot kvällen satte vi oss på en indisk restaurang och beställde in ett gäng vegetariska rätter och allt var så otroligt gott!!



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback