Älskade och Saknade

Mina älskade och saknade kattpojkar Spike och Angel finns dagligen i mina tankar, men ikväll är sån där kväll när jag inte kan sluta tänka på dem. Jag tänker på hur busiga de var när de var små kattungar, hur rädd Angel var de första gångerna vi var ute med dem i koppel så han hoppade alltid upp i mitt knä, hur snabbt de gick från att vara kattungar till ungkatter, och hur oroliga vi var när Angel fick tarmvred och akutopererades. Jag tänker på lyckan jag kände när vi hämtade hem Angel från djursjukhuset, hur Spike alltid kom och la sig i sängen hos mig om kvällarna, hur högt Angel jamade på morgnarna när han ville gå ut, alla gånger vi gick på promenad tillsammans, hur lyckliga de var när våren äntligen kom, och hur glada de alltid blev när vi kom hem om vi hade varit ute ett tag. Jag tänker även på hur älskade de var, hur de alltid fick komplimanger, hur snälla de var, hur gosiga de var, och på deras olika och fantastiska personligheter. Men jag kan tyvärr inte hejda tankar som när jag hittade Angel och insåg att han var förlamad, det hemska krampanfallet han fick i mitt knä i bilen på väg till Malmös djursjukhus, när veterinärerna berättade att han blivit glykolförgiftad, hur jag morgonen efter hittade Spike lika sjuk, oron om de skulle överleva eller inte, ilskan mot personen som förgiftade dom, tårarna som rann nedför kinderna när jag för allra sista gången höll om dem medans de tog sina sista andetag, paniken jag kände över att aldrig få träffa dem igen, sorgen när veterinären kom ut med kistan de låg i, hur hårda deras kroppar var där de låg och höll om varandra i kistan, den surrealistiska känslan av att begrava dem. Mina pojkar

Ni kommer alltid finnas med mig, i mitt hjärta och i mina tankar. Jag kommer aldrig någonsin glömma er, ni kommer alltid vara mammas älskade pojkar. Alltid.

Så här vackert är det på deras gravplats just nu, och imorgon ska jag och mamma dit för att plantera flera vackra blommor 

Mina vackra och fina pojkar, åh vad jag önskar att ni var här just nu så jag fick hålla om er och säga hur mycket jag älskar er.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback