Palma de Mallorca

Jag måste berätta något kul för er, i november åker jag till Palma och blir där i hela tre veckor! I november är det ju så otroligt grått och mörkt här i Sverige så det ska bli fantastiskt att vara borta en stor del av den månaden! Jag kommer vara där med min mamma, men sedan kommer troligen en vän till mig och en annan vän till mamma komma dit under en vecka, jag hoppas verkligen att det blir så! :D
 
Vi har hyrt en lägenhet med världens bästa läge, den ligger i hjärtat av gamla stan, mitt emot den populära cocktailbaren Abaco om ni vet var den ligger. Det tar bara några minuter att promenera till både katedralen, centrum (med alla butiker), hamnen och saluhallen, hur perfekt som helst! Och något av det bästa (förutom läget) är att det finns en privat takterrass som hör till lägenheten! Där kommer jag nog ofta ligga och njuta av en bra bok, och utsikten såklart. Jag hoppas bara att Palma bjuder på bra väder, man vet ju aldrig eftersom det kommer vara höst när vi är där.
 
Här ser ni en liten del av takterrassen och utsikten.



Kommentarer

Åh så spännande! Perfekt månad att åka iväg också då man kanske vill ha mer varmare och skönare än vad det är i Sverige i november. :)


Kom ihåg






Trackback