En torsdag i Ystad

Hej. Ingen som är vaken så här dags antar jag? Jag vaknade för ett litet tag sedan och kan inte somna om, så jag tänkte passa på och visa några bilder från min dag. Min mamma hade ett ärende i Ystad så jag hängde på för att komma ut ett tag och bara umgås.
 
Efter att ha ätit lunch och gjort mammas ärende så promenerade vi till klostret och klostergården. Det är så otroligt vackert där med alla rosor, dammen, de vackra planteringarna osv.
 
Vi gick till rosenträdgården men den var tyvärr nästan helt utblommad. Det är SÅ vackert när rosorna står i full blom, och då doftar det dessutom helt fantastiskt! Men jag fick nöja mig med de få rosor som fanns kvar, men det doftade fortfarande väldigt gott!
 
Efter att ha strosat omkring i centrum så åkte vi till Åbergs trädgård (hoppas jag inte blandar ihop det nu..). Jag var inne i ett av växthusen och där hade träd med både persikor, kiwis, och vindruvor. Det mesta var dock väldigt omoget, men tänk så gott när de är mogna och går att äta!
 
När vi skulle betala fick vi syn på dessa blommor, kan vara några av de vackraste jag någonsin sett, älskar färgerna!
 
 Ni som följer mig på instagram @dayswithjen vet redan att jag sedan några veckor tillbaka har rätt svårt att sova om nätterna pga mardrömmar. Jag håller på trappa ner på en narkotikaklassad värktablett som jag ätit i flera år pga kronisk ryggvärk (ska skriva mer om ryggen och nedtrappningen av medicinerna framöver) och mardrömmar är tydligen en väldigt vanlig bieffekt av nedtrappning. Men det blir tyvärr inte mindre jobbigt bara för att jag vet anledningen till drömmarna. Nä men vare sig jag vill det eller inte så är det ändå dags för mig att försöka somna om. Jag hoppas att jag får en mardrömsfri natt, men de är tyvärr väldigt sällsynta numer. God natt!



Kommentarer

Så vackert det ser ut att vara i Ystad! Dit måste jag åka någon gång.


Kom ihåg






Trackback