Julen 2013

Jag vet att jag är lite sent ute, men som ni vet har jag ju inte bloggat på senaste tiden. Jag känner att jag vill ha med dessa bilder i mitt arkiv, och kanske några av er tycker det är intressant att se? I år valde vi att fira jul här hemma, och eftersom alla våra släktingar bor uppe i norrland så var det bara jag och familjen. Men vi hade det trevligt och super mysigt ändå, ingen julstrees eller så!
 
Vi började dagen med att äta risgrynsgröt till frukost/lunch, det är ju så himla gott! Vi öppnade dessutom varsin julklapp, jag fick ett blodrött matt läppstift av Liam.
 
 
Mammas morgon julklapp, hon fick en kalender för 2014 med bilder som vi själva tagit. Efter frukosten/lunchen så började vi förbereda lite av julmaten.
 
 
Jag dukade bordet och valde att dekorera med naturmaterial.
 
 
Och så julmaten, MUMS säger jag bara! Ingen av oss i familjen tycker att det traditionella julbordet är speciellt gott, så vi fick alla komma med förslag på mat vi tycker om och så valde vi att tillaga några av dem. Det blev t.ex en thaigryta med räkor och bläckfisk, sötpotatiskaka, kycklingspett med tandorismak, smördegsknyten med laxfylling osv.
 
 
Efter maten och lite vila var det dags att dela ut alla julklappar! Här ser ni bilder på några av paketen jag slagit in. Jag älskar ju att slå in paket så jag slog in alla förutom de som var till mig själv.
 
 
Liam öppnar ivrigt sina paket! Själv fick jag bl.a lite grejer man behöver i köket (t.ex en gjutjärnsstekpanna), inredningsprylar, tofflor osv.
 
 
Vi avslutade kvällen med efterrätt! Här ser ni en saffranscheesecake med nötkola som jag bakade, åh vad god den var!!
 
 
Jag är så nöjd över vår jul! Hela dagen var så lugn och mysig, det var god mat och familjekärlek såklart :)
Jag hoppas att ni också hade en fin jul?!



Kommentarer

julklapparna e så fint inslagna att jag banne mig hade tyckt det va synd att öppna dom ha ha

åh vilken mysig jul, vi körde inte heller traditionell julmat, eller lite men inte hela jättejulbordet ^^

Mysigt!


Kom ihåg






Trackback