Min lördag i bilder och text

 Nu kommer den sista delen från min födelsedag som var i lördags. Enligt vädret skulle det regna, men i sista stund så ändrades det, pjuh! Så på förmiddagen gick jag och mamma på loppis, jag hittade dock ingenting då det mest bara var antikhandlare där. Efter det gick vi genom stan, kikade i några butiker för att sedan äta en mjukglass i hamnen.
 
 
Efter glassätandet så åkte vi till Kivik där vi gick omkring och spanade in alla fina trädgårdar och vackra blommor. De rosa träden som blommar för fullt nu är så himla fina, önskar att de kunde blomma hela sommaren.
 
 
Efter promenaden åkte vi till en närliggande by för att äta en sen lunch, men de hade inget jag tyckte om så då åkte vi till Kiviks musteri istället. Men väl där upptäckte vi att allt var så jäkla dyrt, så vi blev snåla båda två och det slutade med att vi åkte tillbaka till Simrishamn's hamn där vi delade på thaimat, åh så gott det var!
 
Den här super duper coola bilen stod parkerad  mitt emot oss, kunde inte motstå att ta en bild med den :D
 
 
Efter vår sena lunch så åkte vi hem där vi hade några vänner på besök. Till tårta åt vi marrängbottnar med vaniljvisp, grädde och massor av frukt , hur gott som helst!
 
 
Det var inte bara jag som var nyfiken på vad som fanns i min fyllda korg, Spike verkar vara lika nyfiken som jag. Men det visade sig inte vara så intressant ändå, kolla på bilden under denna ;)
 
 
Den här söta lilla tösen var här för att fira mig, min fina lilla vän. Hur söt får man va?
 
 
 Vi avslutade dagen med att äta god middag och sedan se en film och äta ännu mer onyttigheter.
Jag är väldigt nöjd med hur dagen blev, är så tacksam att jag har min familj.



Kommentarer

ja det där känner jag igen ang priserna på kiviks musteri.. vi tänkte med gå in där en gång för att äta men vi vänder direkt då vi såg priserna..rena rama rånet...fast testa pizzerian som ligger vid torget i kivik bredvid ett bageri där.. de har stenugs bakade pizzor som e helt himmelska....hälsa från chanette så får ni säkert rabatt (känner ägaren ha ha)...... ha ha jag åt med maräng tårta med massa frukt o bär i helgen.. det godaste som finns.. mums mums

Åh men vilken fin kisse! Och de rosa blommorna <3 gu vilka vackra bilder! :D


Kom ihåg






Trackback