Maj 2012

Jag satt precis och kikade i mitt arkiv, rättare sagt inlägg från maj 2012. Det första jag kom att tänka på är att vi måste ha haft mycket varmare ute då än vad vi har nu. På nästan alla bilder har jag kjol eller linne, och det är inget jag skulle ta på mig i nuläget. Den andra grejen är att jag var nog liiite smalare då..
 
Medicinerna jag äter gör (tyvärr) att jag blir väldigt sötsugen, så de senaste månaderna har jag ätit godis och glass varenda dag. Jag bryr mig inte direkt vad vågen visar för siffra, utan det är snarare hur jag känner mig. Men allt socker har gjort att jag känner mig.. Jag vet inte hur jag ska beskriva det, men det känns som om min kropp är uppbyggd av helt fel saker (socker!), jag känner mig lite ofräsch.
 
För ca en vecka sedan bestämde jag mig för att försöka dra ner på sockret och bli av med mitt hemska sockerberoende, men det är sååå svårt!! Det låter kanske löjligt, men är man väldigt beroende, precis som jag är, då är det faktiskt jobbigt och svårt. Jag har fuskat en del, tyvärr för mycket, men jag försöker i alla fall. På kvällarna är det som svårast, men jag har hittat en bra lösning på det. Jag skivar en banan och blandar i mjölk som jag sedan mixar till en milkshake, klart! Det är hur gott som helst och det smakar väldigt sött pga bananen. Men jag ska försöka bli hårdare med mig själv, försöka stå emot sötsuget ännu mer. Och så ska jag försöka börja vara ute och gå ibland för hälsans skull. Förhoppningsvis försvinner sockerberoende om jag kämpar, för så mycket socker som jag har ätit det senaste halvåret är verkligen inte nyttigt.
 
Jag tänkte visa er några härliga vår/sommaroutfits från i maj förra året;
 
 
Fasen vad jag gillar alla outfits, haha :D Men jag är så kär i nummer 1, den looken lär jag bära igen! Och så tycker jag att nummer 3 är väldigt fin med de ljusa färgerna.



Kommentarer

Vännen, du behöver verkligen inte gå ner något extra i vikt, du är så fin som du redan är! Det är helt normalt att pendla i vikt upp och ner mellan 1-3 kilo så det är absolut inget att bry sig om. hoppas allt är bra med dig! kramar<3

Svar: Det var inte det där med vikten som spelar någon större roll, men jag insåg att jag formulerade mig fel så jag har skrivit om inlägget lite. Det jag egentligen menade var att när jag insåg att jag hade gått upp något kilo så insåg jag hur mycket skit jag verkligen tryckte i mig varenda dag. Och om jag skulle fortsätta likadant så skulle jag tillslut gå upp flera kilon i vikt, kanske få diabetes osv. Som jag skrev så känner jag mig hela tiden ofräsch invändigt, och jag vet att det beror på allt socker. SÅ, jag drar ner på sockret först och främst för att jag inte mår bra av det, alltså min kropp. Men även för att förhindra att få någon sjukdom och gå upp i vikt. Om jag går upp i vikt får det helst vara i muskler ;) Vi får höras snart. Kram <3
Jennilie

vet hur det är... jag var värsta grymma socker monstret med..dock gick jag upp rent för mycket i vikt.. så sen 2 månader tebax käkar jag BARA godis på lördagar o tar då en 33 cl cola light (jag drack typ 1 liter vanlig cola innan per dag) jag har även börjat gå power walks varje dag minst 1 timme..har även lagt av med det vita giftet (mjöl)..äter rätt mycket enligt lchf fast med frukt..jag har blivit galet mycket piggare o har mer livs glädje..socker o vit mjöl gör oss såsiga i hjärnan....

DOCK behöver du INTE gå ner i vikt men förstår att du vill känna dig piggare o hälsosammare o då e dra ner på sockret o gå power walks kanon

» Julia

Ett tips är att dricka ett stort glas vatten när sötsuget börjar komma! Det bruka lugna ner det lite i alla fall :)

Svar: Haha då blir det mycket vatten, jag är oftast sugen på godis nästan hela dagen :P Men när det blir som värst ska jag prova det, tack för tipset!
Jennilie

» emma

älskar den första, så jävla snyggt! jag vill se ut så men kan inte ha såna brallor för är så kort så ser ännu kortare ut då.. =(


Kom ihåg






Trackback