Mina små älsklingar

Som jag skrev igår så var jag och mamma ute och gick med katterna eftersom det var så fint väder ute. Vi försöker vara ute med dem (i koppel) i alla fall varannan dag så de inte ska tycka det är så läskigt att vara utomhus, men även för att de ska vänja sig vid kopplet. Lite nu och då ser vi även till att ha dem i sin bur och åka bil så de ska vänja sig vid det med.
 
Spike är den som mest gillar att vara utomhus, Angel tycker det är ganska läskigt men samtidigt väldigt spännande. Igår var första gången som Angel faktiskt ville vara utomhus, han var super nyfiken och gick och luktade på allt möjligt. De är dock inte så roliga att gå med... Vi var på koloniområdet så jag och mamma ville ju gå och kika på alla vårblommor i trädgårdarna, men Angel och Spike hade andra planer.. De gick bara efter en enda gång, fram och tillbaka, fram och tillbaka, fram och tillbaka.. Tillslut hade vi väl gått efter den där korta gången typ 20 gånger fram och tillbaka, haha.
 
Här är jag och Angel.
 
 
Titta så underbart vackert det blommade i en trädgårdarna. Äntligen kan man säga att det är vår, min älskade och efterlängtade vår är faktiskt här nu. Det var minsann på tiden!
 
 
Tillslut fick jag och mamma lyfta upp och bära varsin katt för att komma dit vi ville, till skogen och alla vackra vårblommor! Där gillade småttingarna att vara :)
 
 
Åh vad jag älskar bilden till vänster, se bara hur söta de är!! Och här ser man verkligen hur olika de ser ut, både i ansiktet och storleken (Angel sitter i mitt knä och Spike vid mina fötter).
 
 
Mot slutet så blev Angel trött så han lade sig hos mig för att vila <3
 
 
Och så ska man såklart få lite godis :) Alltså kolla vad stor Spike är!! Jag menar de är ju faktiskt bara lite mer än fyra månader gamla.
 
 
Så där mysigt hade vi det igår. Nu när vi går mot varmare tider lär de få följa med ut på många utflykter mina små älsklingar. Kram!



Kommentarer

Åh dem är såå söta! :D

Så himla underbara katter! ❤

Svar: Ja visst är de fina :)
Jennilie

Var kommer dina underbara skor ifrån??

sicka sötnosar... har sjäv 2 betong gråa katter

Åh vilken fin blogg du har! Massa inspiration! Äälskar dina katter :')

» Åsa

men guuud så fina dom har blivit, hoppas du och kissarna har det bra! /

Svar: Åh, förstod inte förrän nu att det var du Åsa, vad kul :)Ja visst har de blivit fina, och STORA!! Haha. Idag fyller de ju hela 5 månader, storkillarna. Tack detsamma, kram.
Jennilie


Kom ihåg






Trackback