600 jäkla spänn


Ni kanske kommer ihåg att jag för någon dag sedan skrev att mitt leg snart går ut? Det går i alla fall ut om några veckor, därför var det på tiden att beställa ett nytt. Vi har ingen fotoautomat här i Simrishamn (vad jag vet?) så jag gick in på Expert för att få mina bilder tagna. Det gick snabbt och enkelt, så jag gick till kassan för att betala mina fyra små bilder och får då höra att de kostar 199 kr! 199 jäkla spänn för fyra små bilder, helt sjukt vad dyrt! Men det var ju bara att betala och se glad ut, jag var ju tvungen att ha dessa bilder. Sedan gick jag vidare in på Nordea för att lämna en av bilderna och fylla i ett papper för att kunna beställa det nya legget. När jag var klar frågade jag kvinnan som hjälpte mig vad det skulle kosta, jo 420 kr. Jaha.. Så mitt nya lilla leg har kostat mig över 600 kr.. Snacka om att jag hellre hade lagt pengarna på något annat, men å andra sidan måste jag ju ha ett leg.
 
Nu behöver jag bara ett nytt pass...



Kommentarer

ha ha ha jag gick igenom samma för 1 månad sen.. jag trodde fan jag skulle kravera.. 600 kr puff....roliga e att den skrivaren med kameran de andvänder på expert hade jag innan.. (fan att jag sålde det)...helt fantastiskt att det godkänns igentligen

Svar: Ja när hon på expert tog bilden med en kamera blev jag väldigt paff.. Hade jag vetat det hade man ju nästan kunnat göra egna kort hemma tycker jag?!
Jennilie

du blev duktigt bra på dina bilder.. själv såg jag ut som jag inte sovit på typ 2 veckor ha ha

Svar: Nja, bra tycker jag väl inte, men helt okej, kunde varit värre :P Jaså, tur då att folk inte kollar på fotot så noga :P
Jennilie

Är sjukt dyrt med leg! Själv tog jag endast nytt pass förra gången...blev snål så har alltid pass med mig nu xD


Kom ihåg






Trackback