Spring och köp "Hembakat"!

Idag fick mamma hem en tidning med posten, inget speciellt med det direkt. Men det som är roligt är att i tidningen finns ett reportage som mamma och jag har gjort tillsammans. Dock så har hon gjort det mesta medans jag bara hjälpt till på ett litet hörn pga mina ryggproblem. När jag gjorde grejerna var jag tvungen att göra dem liggandes och allt blir ju mycket svårare och jobbigare då, men så länge man gör något man tycker är kul så fungerar det en stund i alla fall :) Jag har bl.a gjort struten som är fylld med godis, jag har gjort de små blommorna i sockerpasta, jag har dekorerat cakepopsen och gjort granarna och stjärnorna i choklad och kristyr. Här kommer några bilder från reportaget som är på hela sju sidor.
 
 
Så här såg hela bordet ut, det var faktiskt hur fint som helst och man ville verkligen slå sig ner och trycka i sig alla godsaker. Jag kunde ju inte göra det när mamma fotade, men när vi kom hem så ;)
 
 
Struten jag har gjort, tror det var ett eller två år sedan.
 
 
Cakepopsen jag dekorerade och på tårtan ser ni ett gäng blommor som jag gjorde av sockerpasta.
 
 
Måste berätta att det var ju den här dagen (när mamma fotade allt) som ett mindre vildsvin sprang förbi ett par meter framför oss :D Jag blev skiträdd och var på väg att springa till bilen men upptäckte sedan att mamma stod stilla så då gjorde jag också det. Efteråt berättade hon att hon stod stilla för att skydda alla godsaker från vildsvinet, och hon tänkte skydda grejerna med ett ynkligt kamerastativ :P Älskade mamma.



Kommentarer

Åh vad roligt att ni gjort ett repotage i tidningen! :)

så fint och så grymt snygga strutar...


Kom ihåg






Trackback