Breaking Dawn

Hejsan! Många av er vet nog att The Twilight Saga part 2 hade en liten förhadspremiär igår? Det är den sista filmen så det ska bli väldigt spännande att se den, men samtidigt lite sorgligt att det är slut nu. När Twilight hade premiär kände jag inte min vän Therese utan jag såg filmen på datorn och blev kär med desamma. Några månader senare vann jag ju en tävling så jag fick vara statist i New Moon, den andra filmen. Jag åkte till Italien och medverkade som statist, fick även se några av huvudpersonerna. Jag träffade min vän Therese för första gången i slutet på oktober 2009 tror jag, och i novermber var jag bjuden på bloggvisningen av New Moon i Sthlm. Jag bjöd med mig Therese och vi hade super kul. Sommaren efter åkte vi till Sthlm igen men då för att gå på Twilight fan event, vi såg även premiären av Eclipse. För ett år sedan åte jag till Göteborg till henne för att gå på premiären av Breaking Dawn part 1. Det var tänkt att vi skulle se del två ihop men så blir det tyvärr inte. Min rygg är ju så dålig så jag klarar inte av att sitta en hel film i en biosalong.
 
Men idag ringde jag till biografen vi har här i Simrishamn och frågade om vi på något sätt kunde fixa så jag får ligga i biosalongen. Jag vill ju också se del två, inte vänta ett halvår tills den kommer ut på dvd! Jag har nyss varit där och pratat med en trevlig tjej och kikat i salongen hur vi skulle kunna få till det. Vi bestämde i alla fall att jag ska ta med en sån där stor solstol och ställa längst bak där det finns utrymme. Så imorgon kväll får jag äntligen se filmen, än om det blir på ett speciellt sätt, har aldrig sett någon göra något liknande, haha :P Undra om jag får några blickar ;)
 
Tänkte visa lite blandade bilder som har med The Twilight Saga att göra, när jag var statist, eventet och olika premiärer.
 
 
 Har ni sett filmen? Vad tyckte ni?



Kommentarer

heeeeeeeelt sjukt ju!!! oh jag kommer ihåg den tävlingen! du var alltså den lyckliga som fick följa med? helt otrolig upplevelse!

jag har inte sett filmen än, men det ska jag defintivt. mycket senare än vanligtvis (nästa vecka på fredag. jag kommer ha fått så mycket spoilers från kompisar innan dess att jag kan filmen utantill...) för det passande tyvärr inte riktigt den här veckan. + att min stora kärlek har gått ner för twilight. en gång var det otroligt bra, nu är det bara bra men otroligt bra minnen :)

Åh underbara vän! Vilka minnen<3 Får höras på telefon när du sett den. Kram!

Svar: Jag provade ringa dig samma kväll som jag såg den, men inget svar fick jag... :P
Jennilie


Kom ihåg






Trackback