Min rygg och DH

Har ju helt glömt bort att berätta om läkarbesöket jag var på i Lund i fredags! Jag var där i hela TRE timmar, pratade i ungefär två av dem och undersöktes i en. Det blir inte att åka upp till Umeå och smärtkliniken där, vi har kvar det i bakfickan men det är inte aktuellt just nu. Vi pratade som sagt i ca två timmar så jag ska försöka kortfatta det hela. Smärtläkaren och sjukgymnasten jag träffade tror båda två att det är nån nerv som är skadad i ryggen och att jag kan vara överkänslig mot morfinet. Jag har ätit morfin dagligen i över ett och ett halvt år nu (usch vad hemskt när jag tänker på det..) och tillslut vänjer sig kroppen så man får öka dosen och öka igen och igen och igen. De har en teori om att jag i princip är "immun" mot morfinet, att det knappt ger någon smärtlindring alls, och det låter faktiskt ganska rimligt med tanke på den stora dos jag äter och den lilla verkan morfinet verkar ge. Så jag ska nu påbörja en "behandling" hos dem (fast det mesta görs hemma). Idag har jag kompletterat min vanliga medicin med en ny som förhoppningsvis har en positiv verkan på mig, om lite mer än en vecka ska jag tillbaka till Lund och träffa en sjuksköterska och prova ut en tens. Sedan är det lite mer planerat men vi börjar så här. Det är i alla fall en början!

Och för att hoppa till något heeelt annat... Desperate Houswives! Det blir inga spoilers för er som inte sett det sista avsnittet. Igår kväll såg jag det absolut sista avsnittet av serien, det är svårt att förstå att det inte kommer några fler avsnitt nu. Serien har ju blivit en del av min vardag, haha. Nä, faktiskt inget att skratta åt för jag har typ en klump i magen på grund av att det är slut nu. Jag har bara sett alla avsnitt en gång så de första var det ju flera år sedan jag såg och jag minns nästan ingenting av dem så nu är jag på jakt efter alla säsonger av serien! Har kikat lite på tradera och blocket och har hittat lite men nej, jag tror ändå att det blir att köpa boxarna nya så det inte är repor eller så. Såg att ginza sålde säsong 1-7 för 999:- och det är ju okej. Då har jag något att göra om dagarna ;) Fast jag börjar med att önska mig serien i fördelsedagspresent och får jag den inte får jag köpa den själv.


Bildkälla.



Kommentarer

Jag har extremt svårt att hantera att Desperate Housewives snart är slut. Har inte sett det sista avsnittet än, och jag vill på sätt och vis inte se det eftersom att jag kommer böla sönder. :P Jag har följt det sedan det började och sett alla avsnitten många gånger...



Vill inte att det ska ta slut ._.

Hej! Har för mig att du letade platåskor för ett tag sedan, men jag kan ha fel. Här är i alla fall ett par som du kanske är intresserad av: http://www.tradera.com/coola-plataskor-auktion_342392_155854707

» malin

alltså är dem bara fyra fruar? Är det inte någon som saknas? Tycker det känns lite tomt på bilden, men men. Vart kan man se det sista avsnittet förresten? och är det ett dubbelavsnitt? :)

Louise: Nej jag vet, det är så otroligt trist när en serie man följer tar slut. Jag började se One tree hill när den serien började för många många r sedan och sista avsnittet sändes för några månader och det var sjukt trist för den serien har jag sett om hur många gånger som helst.


Kom ihåg






Trackback