Factory girl

Jag tror att jag har skrivit om den här filmen förut men jag kan inte låta bli att ta upp den igen. Factory girl handlar om Edie Sedgwick som kommer till New York på 60-talet och börjar umgås med Andy Warhol på The factory. Hon blir snabbt en stjärna och en it-girl men hon kan inte riktigt hantera det utan börjar med droger som snabbt förändrar henne. Den handlar alltså om Edies liv i New York som innehåller mode, droger, sex och kändisskap. Filmen är ganska tragiskt men bra, men anledningen till varför jag ser den är mest KLÄDERNA! Det är helt sjukt vad snyggt dom har stylat Sienna Miller som Edie, vartenda ombyte är klockrent! Jag skulle verkligen inte tacka nej till den garderoben, kolla bara bilderna nedan som är från filmen.


Kollaget har jag gjort men bilderna har jag lånat härifrån och härifrån.

Så om ni gillar modet på bilderna ovan och lite tragiska filmer så är det ett måste att se Factory girl!




Kommentarer
» Ida

Det är en väldigt bra film det där!


Kom ihåg






Trackback