Arg på H&M!!!!

Jag måste bara få skriva av mig lite för just nu är jag rätt så irriterad på H&M.com! Den 9onde februari gjorde jag en beställning hos H&M och jag beställde bl.a annat den här kepsen. Använde även en rabattkod så den blev lite billigare. Ca en vecka senare gjorde jag ytterligare en beställning hos H&M som var någorlunda stor, innehöll 6 plagg. Igår så hämtade jag ut mitt paket därifrån och det innehöll allt förutom den svarta kepsen, men på ett papper som följde med beställningen stod det att den skulle skickas till mig i början på april. När man har en beställning liggandes på H&M i väntan på att skickas kan man beställa fler varor utan att betala frakt igen för de skickar dem i samma paket, så igår beställde jag även den neongula kepsen. Även då använde jag en rabattkod så summan blev endast 30 kr. Jag gick till kassan och då stod det 30 kr och att frakten var 0 kr så jag betalade med mitt kort. När jag sedan gick in och kikade på "Mina aktuella beställningar" så står det först och främst att summan för kepsen var 69 kr, att de ändå tagit betalt för frakt och för det andra så fanns inte den svarta kepsen med under mina aktuella beställningar. Jag mejlade till kundtjänst och frågade varför de tagit betalt för frakt när det stod att det endast skulle kosta 30 kr när jag betalade och varför den svarta kepsen inte fanns under mina aktuella beställningar. Det här och lite till fick jag som svar; Lägsta beställningsvärde utan frakt är 69 kr, alltså är ditt beställningsvärde för lågt och kommer inte skickas iväg, om du inte lägger till något i din beställning så du kommer upp i 69 kr. Den svarta kepsen var restnoterad till senare och måste även den komma upp till 69 kr för att vi ska kunna skicka din beställning. I annat fall annuleras beställningen. Dessvärre är kepsen nu slutsåld så vi kan dessvärre inte boka in den till dig.

Då undrar jag först och främst varför det ens går att beställa varor för under 69 kr om det nu är så att de inte skickar ut dem om de inte kostar mer än just 69 kr?! Och sen till det som gör mig förbannad! Jag beställde den svarta kepsen tillsammans med andra varor för nästan 700 kr men de kunde inte skicka ut den tillsammans med mina andra varor som kom igår. Och för att de inte kunde skicka ut min vara så ska jag vara tvungen att betala frakt igen (ca 40 kr) plus köpa till något mer för att komma upp i minst 69 kr (använde ju en rabattkod)?!!!! Men nej det går ju inte heller för nu har de tydligen sålt slut på den svarta kepsen som jag hade beställt och betalat men aldrig fått?!?!! Ju mer jag tänker på det desto mer irriterad blir jag! Skrev ett mejl till dem där jag förklarade det här och hur arg jag var, undrar vad jag får för svar tillbaka. Ska bli ganska intressant faktiskt.

Och jag vet att det "bara" handlar om en keps (eller två kepsar) men grejen är den att jag vill ha dem och det är ca 9 mil till närmsta H&M som har hela utbudet, och i och med mina ryggproblem klarar jag inte av en sån resa nu. Därför är det jäkligt irriterande när de håller på så där!





Har något liknande hänt er? och hur löstes det i så fall?



Kommentarer

Oh, I am so sorry.

Well nothing like that happened to me really but similar. I ordered shoes from nelly.com few weeks back only to get the right size on the box but not on the shoes themselves. So I returned it and then, boom, the same thing again. So pissed today. I complained and they said they will say to the storage employers but I am so going to explode if the same thing happens again. Aghaaaaaaaaahah

» Gabbi

Fin blogg! :)

så jäkla frustrerande när det är massa problem med att handla online!

så jäkla frustrerande när det är massa problem med att handla online!

» Anita

åhh vilken skit! Har også varit med om at man måsta handla for 69kr for å få det skickat, helt utrolig at dom inte nån stans säger det på deres hemsida. Jeg fikk precis som deg veta det först når jeg kontakta kundservice for å klage på nått :( :(:( Hoppas du får svar igjen, og att du skriver det her!

» lea

Har haft det lite likande med H&M. Jag beställde en bikini, en klänning och en tröja för 88kr(innan frakt). Men bikinitrosan fanns inte inne på lager och kunde ju självklart inte skickas separat. Så jag fick vänta på att bikinitrosan skulle komma i lager innan jag kunde få HELA min beställning, tog väl iofs bara ca 3-4 veckor. Men annars hade jag ju haft mina andra grejer efter max 2 om de kunde skicka olika....



hoppas det löser sig för dig!

» Mi

Fy vad trist :( men tänkte även säga att den där rabattkoden är personlig och får inte användas mer en en gång för jag mejlade dom för jag hade använt den och skulle beställa igen då sa dom att man inte fick, läste även på ett forum att dom kan varna en, tänkte att jag skulle säga det bara :)

Mi: Ja det är rätt trist faktiskt, eller mest irriterande. Jag ringde till H&M idag pga av det där med kepsarna och då berättade hon om det där med rabattkoden så det var bra för jag hade ingen aning om det! Men tack för att du också skrev det.

tråkig story :/ hoppas dom rättar till de!

» Elin

Dåligt av H&M! Och jag förstår inte heller varför de säljer saker som kostar mindre än 69 kr om man inte kan beställa dem om det är den enda varan man vill ha...

As I see you prefer really bright and shiny things and clothes

Resume- I like a lot of different kind of clothes, colors and patterns. But yeah, I can't say that I don't like bright colors.


Kom ihåg






Trackback