Trender ska ge möjligheter och inspiration, man ska inte bli begränsad

Jag driver en modeblogg, men det betyder inte att jag är trendgalen! Jag kan säga att jag gillar trender, ja, men jag föjer dem inte slaviskt. Bara för att western är en het trend just nu, så betyder det inte att jag bär den pga det! Men om jag nu skulle välja att bära western så är det för att jag tycker det är snyggt! Tyvärr är det så många som tolkar trender som regler.. "Pastellfärgat var sommarens stora trend, men nu är det ute så man ska inte bära pasteller längre". Kläder ska vara roligt och kreativt givande, det ska inte innehålla regler! Jag klär mig som jag vill, och om jag hakar på en trend är det för att jag tycker den är snygg, inte för att det är just en trend.
 
Jag tycker det är fel av t.ex tidningar att de ibland nämner färger, plagg osv som är "ute". Jaha, vadå ute?! Så bara för att blommigt är ute och att tidningen säger att jag ska bära upp alla blommiga plagg på vinden så ska jag göra det? Knappast! Tycker som sagt det är fel av tidningarna att göra så, det är säkert väldigt många som gör som de säger.. De plockar undan sina blommiga plagg även om de fortfarande gillar dem. Ingen ska någonsin säga till mig vad jag ska och inte ska ha på mig, det bestämmer jag, ingen annan!
 
Hur kul är det egentligen att följa varje trend slaviskt? Enligt mig är trender till för att förnya och det ger en chansen att vara ännu mer kreativ med de plagg man redan äger. Mixa det trendiga med det man redan har och tycker om. Jag älskar att blanda trendplagg med min personliga stil.
 
Kom ihåg att det finns inga regler när det kommer till mode! Klä dig i det du tycker är snyggt och strunta i om det står i en tidning att just det plagg du gillar är ute, det är bara struntprat! Du bestämmer själv vad du tycker är ute och inne, ingen annan, bara du!



Kommentarer

så SATAN I GATAN rätt..exakt så som du skriver tycker jag med...tycker du ska skicka in detta till nån tidning....mycket bra skrivet...skulle vara kul o se vilken tidning som hade vågat publicera det

så kul att läsa detta! och rätt det du säger!
det är bara kul när folk vågar stå ut från mängden lite! tycker jag i alla fall :)

Jepp, håller med helt och hållet. Är också modeintresserad men skulle inte följa en trend som jag inte gillar, eller sluta bära favvoplagget för att färgen/mönstret/modellen är ute!


Kom ihåg






Trackback