Svar på nåra frågor

Tänkte svara på några frågor som nyligen trillat in.

 

Stina; En nyfiken fråga, som jag funderat lite på... Pluggar du eller jobbar du? :) För man läser inget om det, eller så är det bara jag som missat det.

 

Svar; Nej jag varken pluggar eller jobbar pga av min förbaskade rygg. Just nu är jag sjukskriven och lär nog vara det ett tag till i och med att jag bara blir sämre, så jag klarar inte av att jobba eller plugga. Är dock riktigt sugen på att få gå vidare jag med, jag vill sätta igång och jobba, kanske resa, flytta hemifrån osv men det får jag lägga på hyllan så länge ryggen är så här.

 

Mia; 1.Vilka är dina bästa rea/loppis tips?

2.Och finns det vissa plagg du oftare köper på rea än loppis och tvärsom?

3.Var nyligen på en stor loppis här i Bonn där jag hittade massor som jag är nöjd med, men det är så svårt att veta vilka fynd som faktiskt var fynd. Om du förstår hur jag menar?


Svar; 1. HÄR och HÄR har jag svarat på massor av frågor gällande rea och second hand, mina bästa tips, vad jag brukar tänka på, vilka jag tycker är bäst osv.

2. Jag köper det mesta av mina kläder second hand men när det kommer till att köpa jeans gör jag det oftast i vanliga butiker på rea eller till vanligt pris. Basplagg så som linnen, t-shirts och tröjor är också plagg som jag för det mesta köper i butik. Men annars så köper jag det mesta second hand, klänningar, kavajer, jackor, skor, tröjor, hattar osv.

3. Fynd är ett ord som man kan tolka på olika sätt, man gör olika slags fynd. Ibland är ett bra fynd för mig då jag hittar en snygg klänning för en femma, det kallar jag ett riktigt fynd. Men sen har jag t.ex köpt ett par högklackade platåskor på tradera för just under 600 kr med frakt så det är ju inte direkt ett fynd pengamässigt men i och med att det är mina favoritskor och att jag är nästan ensam om att äga ett par såna skor ser jag dem också som ett riktigt bra fynd. Så för mig handlar fynd om att man köpt något man verkligen gillar och är nöjd med, men det kan även vara att man fyndat något billigt. Du skrev ju att du köpt massor av grejer på en loppis som du är nöjd med så då var det enligt mig fynd, då spelar priset ingen roll :)



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback