Ny rosa kjol


Kjol//H&M
Linne//Lindex
Halsband//Gjort själv

Den här kjolen fick jag med mig hem från Umeå, fann den inne på H&M för en femtiolapp, inte illa! Kommer vänta med att bära den tills bara ben är tillåtet, tycker den gör sig bäst så. Och bilderna gör inte färgen rättvisa.. Den är verkligen knallrosa, en snygg knallrosa färg, inte så där ljus som den ser ut att va på bilderna.

I övrigt så är jag sjukt trött och slö idag. Igår på förmiddagen så började jag må illa och efter ett tag fick jag lite svårt att andas, blev som att jag bara kunde andas ytligt och så blev jag lite yr. Men det gick över efter ett tag men sen på eftermiddagen vid 17.30 blev det samma sak igen.. Jag började må illa och sedan blev det lite svårt att andas igen, var som att jag fick ner ungefär 3/4 av luften i lungorna, så jag var dessutom lite småyr hela tiden. Jag och mamma bestämde oss för att gå en promenad ute i friska luften och det hjälpte lite lite grann men så snabbt jag kom in igen blev det lika besvärligt igen så jag fick ta av brorsans astmaspray men det hjälpte inte så då gjorde mamma i ordning 3 koppar dubbel espresso som jag hällde i mig under ungefär en timme (blä, jag som inte gillar kaffe). När jag drack kaffet lättade det ganska mycket, men bara för ett tag så då fick jag dricka igen osv. Akuten här i Simrishamn var stängd så om vi skulle åka in skulle det vara till Ystad. Mamma påpekade ett x-antal gånger att vi borde åka in men jag är/var så j***a envis, (ibland för envis för mitt eget bästa) eftersom jag inte blev sämre i alla fall. Men det slutade med att vi båda två låg uppe i princip hela natten i soffan tills jag tillslut kunde somna (måste varit kaffet, och även det här med andningen då). Men när jag lix somnat så släppte det så jag fick sova ett par timmar, och idag har det känts bra. Dock så mår jag illa till och från så om det här med andningen kommer tillbaka så har jag lovat att vi åker in på akuten i Ystad för då är ju något tokigt. Så kul hade vi igår/inatt..



Kommentarer
» Elin

Gillar verkligen halsbandet du har på dig! :)

» lea

Sjukt snyggt!

Hm har ju sådär ibland, köpte en ceriserosa kjol där förra året för 30 kr(!!)

Men fy! Har ni klurat ut vd det var som hände, och varför just kaffet hjälpte?


Kom ihåg






Trackback