Nikotinplåster?



Ibland ramlar frågan in vad det är för plåster jag har och/eller om det är ett nikotinplåster, jag har skrivit om det en gång innan men kan göra det en gång till. Jag röker eller snusar inte och har aldrig varit fast i det så nej, det är inte nikotinplåster utan kanske "värre",  nämligen morfinplåster. Som nog de flesta av er vet har jag haft diskbråck i flera år som sedan opererades i september 09 men sedan dess har det tyvärr bara blivit sämre. Jag måste dagligen äta starka mediciner för att klara av smärtan i ryggen och det här plåstret är en av medicinerna. Det heter Norspan och fungerar som smärtstillande, jag har ett plåster som sitter på 7 dygn i sträck innan jag byter ut det mot ett nytt. Man måste sätta plåstret på överarmen, skuldran eller under armhålan och man får bara sätta plåstret på samma ställe var fjärde vecka. I och med det sitter mitt plåster alltid på höger överarm en vecka, vänster överarm en vecka, vänster skuldra en vecka, höger skuldra en vecka och så tillbaka till höger överarm igen och så rullar det på. Nu vet ni det.



Kommentarer
» Nadja

fantastiskt med lite färg

ich isch isch.. inte kul.. men bättre det än att du springer runt och har ont stup i kvarten..

jag trodde antingen att det var nicotin plåster eller sånt p-plåster ha ha ha

hade aldrig hört talas om morfin plåster innan du skrev om det.. man lär sig nåt nytt varje dag


Kom ihåg






Trackback