20. Bästa resan

Den bästa resan jag varit med om var då jag och min vän Hanna var i Florens, Italien. Som många av er redan vet vann jag våren 09 en statistroll i The Twilight Saga - New Moon. Scenen jag skulle vara med i spelade de in (och utspelade sig) i Italien så förutom statistrollen vann jag även resan dit med flyg/hotell/mat plus att jag fick ta med någon och det blev Hanna. Vi åkte dit den 25 maj (på min födelsedag) men var inte framme på hotellet förrän vid 23 på kvällen. Men eftersom resan var väldigt kort ville vi utnyttja tiden där så vi sov i princip ingenting. Här är två bilder från första kvällen/natten där. Jag minns att det var jätte varmt ute än om det var mitt i natten så vi var super peppade, gick omkring och spanade på alla människor som var ute och sedan satte vi oss och såg på en utomhusopera.



Dagen efter klev vi upp tidigt för då skulle jag tillsammans med massor av andra statister åka buss ca 1,5 timme till inspelningsplatsen som ägde rum i byn Montepulciano. Inspelningsdagen var riktigt rolig, träffa massor av trevliga människor, att få se hur en sån där stor filminspelning går till och det bästa av allt var ju att få se Kristen Stewart (Bella) och Robert Pattinson (Edward), såg även Charlie Bewley (Dimitri). Och att inte bara få se en skymt av dem utan verkligen vara super nära dem, se dem om och om igen under flera timmar och se dem kyssas, hihi. En oförglömligt rolig och upplevelserik dag.

Ni ser mig till höger i rött linne, uppsatt hår och en flagga i handen.



När jag kom tillbaka till Florens och Hanna igen gick ut på stan ett tag och bara såg oss omkring och njöt! Här är den mäktiga bygnaden il Duomo.



Efter ett par timmar gick vi tillbaka till hotellet och upp på deras tak där världens finaste restaurang fanns så vi åt middag där.



Man hade sån fin utsikt från taket.



När kvällen kom följde vi med ett gäng killar som jobbade (några av dem) på hotellet till ett uteställe där vi dansade hela natten och hade kul.



Morgonen därpå klev vi upp tidigt än om vi var i princip döda för vi ville inte spendera vår sista dag sovandes inne på hotellrummet. Vi stack ut på stan igen och gick omkring, såg oss omkring och önskade att vi inte behövde åka hem.




På en flygplats på g hem till Sverige igen.



Så, det där är den bästa resan jag varit med om :)



Kommentarer

åh firenzeee <3


Kom ihåg






Trackback