Gör ditt eget kragsmycke i dekorationsplåt!

Ingen har väl missat hösttrenden att bära skjorta? Helst under en annan tröja så kragen sticker fram. På senaste har det även börjat komma lite kragsmycken, halsband som är i form av en krage. Jag tycker att det var en riktigt rolig och snygg grej så idag testade jag på att göra ett eget! Det var enkelt och gick ganska snabbt och jag gillar resultatet. Här är en liten guide hur jag gjorde det.

Jag började med att rita upp de två kragdelarna på ett papper i den storlek och form jag ville ha.



Sedan klippte jag ut dem och provade dem kring halsen för att se om formen och storleken var bra.



Jag använde mig utav dekorationsplåt till kragdelarna. Dekoratioonsplåt finns att köpa på Panduro för 29 kr/ark, här hittar ni en direktlänk.



Sedan satte jag fast mönstret på plåten med hjälp av dubbelhäftande tejp. Efter det är det bara att klippa efter mönstret.



Gör sedan fyra små hål, ett i vardera hörn uppe och ett i vardera hörn mot mitten. Se på bilderna nedan så förstår ni. Jag gjorde hålen med hjälp av en spetsig kniv som jag sedan hamrade lite lätt på. När hålen är gjorde så forma plåten lite.






Sätt på en ring i hålen där uppe och sätt en brosch genom hålen i mitten så de sitter ihop.



Sedan är det bara att fästa en kedja från ringarna på ovankanten så har man ett färdigt halsband! PS. Ett tips är att använda kedja från ett halsband du inte använder.




Vill man inte ha en brosch i mitten kan man sätta ihop delarna med en ring istället, då blir det så här.



Om det är något ni inte förstår eller undrar över är det bara att lämna en kommentar.
Men annars, vad tycker ni? Något ni kommer prova på?



Kommentarer
» Ida

Snyggt!

» ERIKA

Wow, riktigt snyggt!

» Anita

riktigt coolt, billigt og snyggt, du er kreativ:D

» elin

Vart ju oerhört snyggt!

Blev riktigt fascinerad över resultatet, detta måste jag prova! :D

Wow! Jag ÄLSKAR det! Ska deffinitivt ta och prova på det här!

sjukt bra ide! har bara sett halsband i strass som suttit fult, men denna stilrena designen gillade jag desto mer!

» Layla

Jisses vad snyggt! :O

Åh så fint! Den där ideén ska jag nog spara i mitt minne insprireras till att göra något liknande fast egentolkat någon gång i framtiden, tack för de!

du e inte lite kreativ du, jösses va snyggt :D

» Elin

Åh, jag älskar dej!

Det här måste provas!!!

Tuff idé!



Jag dyker på datorn på fredagarna, det är då de kommer ut på sidan jag tittar på. Veckans höjdpunkt!

Hej! Var tvungen att tipsa om det här på min blogg, lånade ett par av dina bilder men länkade såklart. Du får helt enkelt säga till om det inte är ok! :)

Grymt fint! Vad duktig du är!

åh va fint!

» sofia

Jäkligt snyggt! Du var himla kreativ, skulle du kanske kunna posta "mönstret" på din krage så man kan låna den? Verkar lite svårt att rita upp egen och du hade ju fått till den väldans bra! ♥

» maria

Hej!



Hur tjock var plåten? :)

Kram, maria

Maria: hej hej. Tyvärr har jag ingen aning om hur tjock den var, kanske nån mm.

Kram.


Kom ihåg






Trackback