Målar

Hejsan! Idag har jag målat en tavla, eller jag håller på, den är inte klar än. Måla är en grej jag inte brukar göra men idag upptäckte jag att det var himla kul och att jag var bättre än jag trodde, vilket såklart är kul. Ni får en liten tjuvtitt på en av bilderna men det färdiga resultatet dyker upp imorgon.

Jag började att måla en grund i färgerna grått, svart och blått men blev inte nöjd så då gjorde jag om det och ändrade färger till svart, grått och silver.



Jag målar med hjälp av min mormors far's gamla färgpaletter som han använde då han jobbade som konstnär.



Och så en liten tjuvtitt.



Nu ska jag käka middag och sedan fortsätta måla om ryggen tillåter.



Kommentarer

Oh looks lovely. Very interesting. Can't wait for the result. Everything okay with ur back?

niiiiiice blogg'

kolla hemskt gärna vår blogg och langa en kommentar i frågestunden, kram :)<3

Så har vi också tänkt. Twilight vill vi se, sen får vi känna om vi orkar de 2 filmerna i mellan. Jag har inte tränat sedan maribel föddes ingefär så min rygg är riktigt i dåligt skick så vi får se men man hoppas ju.



Spännande det ska bli att få se vad det blir. Vi har konstnärer i familjen här också, mamma målar och ställer ut och morfar var stor i stan när han levde. Jag älskar att pyssla men har aldrig ork längre.

Har du inspirerats av hon konstnären som målar liknande skelett? :)



svar: Varsågod.

» stina

ÅH får du också alltid ont i ryggen av att måla? Fattar inte hur man gör :P


Kom ihåg






Trackback