Jag har tagit ställning



I ett par år har jag funderat på det här med att donera organ och vävnader efter ens död. Jag har pratat lite om det, läst lite om det och funderat såklart. I ca ett år har jag varit säker på att jag vill donera efter min död men har aldrig tagit mig för att "anmäla" mig men idag tog jag tag i saken så nu finns jag med i registret och har skrivit ut ett donationskort.

Jag förstår att en del väljer att inte donera efter sin död men för mig känns det väldigt rätt. Om det är så att jag kan hjälpa någon efter min död så vill jag göra det, jag behöver ju ändå inte min kropp då utan den ska bara ligga och ruttna. Om någon i min familj eller i min närhet skulle behöva en donation skulle man vara så tacksam mot den/de som valt att donera sina organ och jag vill vara en av dem som hjäper andra om det är möjligt. Så jag tycker att ni (speciellt ni som är lite äldre) ska fundera på det här med donation och om det är något ni vill göra så tycker jag att ni ska ska göra det. Här på deras hemsida kan man läsa mer om det, vad det innebär osv, det är även där man kan skriva in sig i donationsregistret och skriva ut ett kort.



Kommentarer

sv: tack finis, gillar den jättemycket =) ååh jag vet, fyra dar kvar!! räknar inte idag för den här dan är ju typ slut haha. kommer bli awesome! och bara en vecka kvar till TWIDAY!! får höras på telefon nån dag innan också. pöööss! :D

DET SKA JAG OCKSÅ GÖRA! ska bara ta tag i det någon gång! :)

åh det har jag med funderat på att göra, så himla bra av dig tycker jag :) hoppas du mår lite bättre..tagga när du kommer hiiiit! :) kram

Förstår helt vad du menar! :)



svar: Nehe?! Det ser ut som den tavlan! :o Sjukt. :)

Kram


Kom ihåg






Trackback