Breaking Dawn!

Här kommer till att börja med några bilder vi tog innan bion igår. Som ni ser hade jag plattat hår, var väldigt längesen jag hade det sist.


Taggade inne i biosalongen. Vi hade dessutom väldigt bra platser, i mitten mitten typ.

Ni som inte har sett filmen än borde inte läsa vidare för det kommer massor av spoilers nu! Så läs inte vidare om du inte vill bli spoilad.

Vi börjar med bröllopet.. Jag tycker det var väldigt fint, innan, under tiden och efter. Bella hade en sån himla fin klänning på sig och jag älskade talen, speciellt Charlies för det fick man verkligen skratta åt. Gillade att bröllopet pågick ett tag, att det inte var slut efter bara någon minut. Tyckte även det var kul då Jacob kom där i skogen och man verkligen såg hur lycklig Bella blev av att han dök upp. 

Smekmånaden var ju också så fin, man verkligen såg hur de strålade och hur lyckliga de var och sexscenen var fin och speciellt då Bella tänkte tillbaka till den natten morgonen där på. Sedan tyckte jag att det var kul att de följde boken rätt bra, att efter Edward sett alla blåmärken vill han inte ha sex igen och knappt röra henne så försöker hon förföra honom på olika sätt medan han försöker få henne på andra tankar genom att spela schack, bada, promenera osv. 

Jag tyckte dock att det gick för fort då hon fick reda på att hon var gravid. Hon spyr, märker att hennes mens är sen och helt plötsligt inser hon att hon är gravid och barnet rör sig i hennes mage, allt under loppet av några få minuter. Jag hade gärna sett att hon mådde lite illa i nån dag innan och så för nu gick allt för snabbt.

Hennes graviditet tycker jag var riktigt riktigt bra gjord!! Först att man verkligen förstod hur mycket hon älskade barnet och inte kunde förstå att Edward i princip hatade det och sedan hur hon såg ut. Hur smal hon såg ut i ansiktet, magen, ringarna under ögonen och då hon tog av sig mogonrocken och man fick se hennes beniga rygg och armar, det såg så verkligt och äckligt ut. Jag gillar också att det verkligen såg äckligt ut då hon drack blodet ur koppen, hur äcklad Jacob blev och även man själv. Tyckte även de gjorde det bra då man fick se att Edward hörde barnets tankar och efter det blev förälskad i barnet. Det jag dock saknade under tiden som Jacob var i huset var alla dumma blondinskämt mot Rosalie, jag älskar dem i boken så jag hade gärna haft med åtminstone ett skämt.

Sedan förlossningen.. Från det att Bella böjer sig ner för att ta upp koppen med blod som ramlade var det obehagligt. Man verkligen hörde och såg hur skör hon var och hur ben krossades i henne, paniken i Edwards ögon och stressen att få ut barnet hos Rosalie. När de satte kniven i hennes mage och Bella skrek såg och lät det så verkligt, man fick verklige en obehaglig känsla i sig och led med henne. Det enda jag inte gillade med förlossningen var då man fick se i henne, alltså alla kärl och så. Det kändes inte alls som att det passade in i en Twilightfilm utan det kändes mer som man såg på ett avsnitt av CSI. Men förutom det var förlossningen och förvandlingen bra gjord och jag tyckte om att man fick se när hon förvandlades, hur hennes hår fick ny färg och form, hur hon fick tillbaka lite fett på kroppen, hur hennes hy blev ljus och silkeslen osv. Och filmen slutade som jag och Therese trodde, att hon slog upp sina blodröda ögon.

En annan grej som både jag och Therese inte gillade var när man fick höra vargarnas tankar. Det var förvirrande då de hade gjort om rösterna så de lät som typ robotar och det var helt enkelt inte bra. Men som tur var var det bara en gång man fick höra det. Annars tyckte jag vargarna var super bra gjorda och jag gillade det som hände mellan dem. Och just de, när Jacob präglades på Renesmee tyckte jag också var bra gjort. Man förstod liksom vad som hände och det var inte äckligt på något sätt eftersom man förstod att det inte var den slags kärleken han hade till henne än.

Jag gillade väldigt mycket att man fick skratta en hel del första halvan, bra humor och roliga kommentarer. Det är mina tankar kring filmen och allt som allt tyckte jag den var riktigt bra, en fyra av fem får den av mig. Jag vill verkligen höra era tankar om den, vad ni gillade, inte gillade, om ni håller med mig om något, eller kanske inte. Kommentera!! :)

UPDATE: Fick en fråga från Josefin om jag inte fick ont i ryggen av att sitta så länge och tänkte svara på den. Ja, jag fick svinont i ryggen. Men i pauserna passade vi på att promenera, jag försökte byta ställning ofta när jag satt och sen åt jag ju så mycket medicin som jag fick, maxdos och ändå hade jag jätte ont. Så ja, jag fick ont av det och har ondare idag med. Men ibland måste jag med få leva lite känner jag, än om det skadar ryggen så skadar det inte mig som person, jag liksom. Ibland vet jag att jag är för envis för mitt eget bästa, eller för ryggens bästa men jag är bara 21 år och om jag bara skulle tänka på ryggen hela tiden skulle jag måsta leva som en 90-åring som bara kan ligga inne om dagarna. Jag tycker det är nog att jag måste leva som en gamling för det mesta ändå så ibland försöker jag hitta på grejer jag tycker är kul än om jag får sota för det, det är ändå värt det för mig.



Kommentarer

Jag älskar filmen och jag håller med dig om allt. Jag tycker att bröllopet och Isla Esme var perfekt. Håller med om att det hände lite snabbt att hon blir gravid. Men annars tycker jag också att dom lagt till jätte bra scener och jag älskar humorn.



Håller med om att vargarnas tankeläsar grej var hemskt gjort.



Du får gärna läsa mer om vad jag tycker på min blogg. :)

Hej, vad kul det låter! Jag gillar din blogg och brukar följa den lite =) Men får du inte ont i ryggen av att sitta sådär länge?! Det är ju super bra i sånt fall! =)

Now I have to see the movie. I thought no at first but it sounds good, and I have read the book so why not.

I looked a bit in your archive and saw that you had an operation. Well, so did I. Scoliosis. I hope it is better now. xoxo

Åh min fina fina tjej!!

Hmmm, låter som att vi aldrig träffas..., men så långt hår du har fått!!! Har det vuxit på några dagar fniss..

Jag är sååå glad att du fixade att sitta så länge, vill bara krama om dig nu!

ÄLSKAR DIG!

» Elin

Jag älskar filmen! Jag tyckte nog att det var den bästa av filmerna i Twilight-serien än så länge. Tycker också att det var lite rörigt med vargarnas tankar men det var inget som störde mig speciellt mycket. Gillar också att man fick sig några goa skratt i början och Charlies tal. Det var klockrent, haha. :)

Aaaah jag såg dig ju, men sen så försvann du lika fort! :( Tänkte snabbt att jag skulle ha ropat efter dig, men det hade kännts lite konsitigt, haha! Filmen var ju helt otrolig, Bill Condon ~ sicken man! ;D

» Anita

du var jättefin med platta håret, nu skal jeg strax ut och se filmen :)

Kolla min blogg så får du veta vad jag tyckte om boken ;) -> lompas.blogg.se

GAH! Jag mena filmen! x'D hahaha

» Anita

Håller veldigt med deg ang graviditeten, tyckte också det gikk alldeles för snabbt i början när mensen ble sen og sen plötselig kjende hun babyen osv..

Du och jag tycker nog precis likadant tror jag. Började pula på ett inlägg när jag kom hem som blev färdigt i går, som du kan läsa, om du vill dvs.

Snygga ni var i håret, båda två!

» Diana

Såg den ikv :) Tycker verkligen den var superbra! Bröllopet var så vackert och hennes klänning var superfin, hade däremot förväntat mig att christina perris låt skulle spelas där, men jaja fint ändå och talen på bröllopet var jätteroliga! :) Älskade smekmånaden, hade förväntat mig lite mer utav sexscenen dock, så liiite besviken där. Håller med dig att det gick lite fort när hon fick veta att hon var gravid...men Bellas magra kropp såg sjukt verklig ut och även förlossningsscenen var skitbra! och slutet! Synd nu att man får vänta ett år till bara :P


Kom ihåg






Trackback