Jag håller mig på rummet..

Idag har jag gett mig själv rumsarrest, eller jag ska i alla fall hålla mig här inne så mycket som det bara går. Varför? Jo för att en våning ner ligger mamma med magsjuka. Jag vill verkligen inte inte inte iiiinte bli smittad! Det tokiga är bara att senast igår eftermiddag drack vi ur samma dricka, alltså då hon redan bar på bakterierna. Nu proppar jag i mig vitpepparkorn och proviva samtidigt som jag spritar händerna flera gånger i timmen. Ni kan väl hålla tummarna för att jag inte blir smittad och samtidigt hälsa mamma krya på sig :)



Nu funderar jag på att antingen sätta på en film eller sätta mig och pyssla med mina nya fjädrar.. Svårt val, hihi.



Kommentarer

usch! stackare! jag var magsjuk för några veckor sen och mamma blev sen också magsjuk natten efter. Det är svårt att inte bli smittad när man bor tillsammans, ett tips är frisk luft, du kan ju öppna fönstret eller något. För bakterierna rör sig runt i huset i luften så då är det bra med ny "ren" frisk luft (: Hoppas du inte blir sjuk!

Jo, okej. Det blir lite the same ibland. Hamnar i fängelse och rymmer, hamnar i fängelse och rymmer. Men jag måste säga att jag tycker att det är alldeles för spännande ända in i sista säsongen! ;)

åååh jag vet precis hur du känner, har vääärldens noja för magsjuka. när jag vet nån har magsjuka kan jag typ börja må illa på en gång och känna att jag har fått det med :P vi firade jul en vecka ca i en stuga i fjällen med en familj, vet inte om jag sagt det redan men. men en tjej i den familjen hade iaf magsjuka och låg och spydde och så men ingen annan blev sjuk. så det finns hopp för dig :D kör på handsprit och långt avstånd från den smiittade så blir det bra haha. btw när vi pratar om spya osv, haha kommer ihåg din historia om blodpuddingsmiddagen, kommer aldrig glömma den alltså! helt sjukt :D puss bejbi

BabyHoe: Haha ja jag vet, jag kan också inbilla mig att jag mår illa utan att egentligen ens göra det, bara för att det går magsjuka. Men jag blev ju som tur var icket smittad nu ;)



Haha jaaaaa, alltså blodpuddingspyan var så jäkla äckligt!

Pussss


Kom ihåg






Trackback