Några bilder..

Då jag fyllde 21 i maj fick jag av mamma och styvpappa som present att få gå en mindre fotokurs för att lära sig mer om hur kameran fungerar. Visst att man finner det mesta i kamerans instruktionsbok eller på internet men skulle jag ta mig tid att sitta ner och läsa mig fram och försöka förstå hur det fungerar? Nope, det skulle jag aldrig göra därför är kurs en perfekt grej för mig! Har nu gått de tre gångerna (ca 3 timmar varje gång) och oj vad jag har lärt mig grejer! Nu kan jag stolt säga att jag förstår mig på kameran bättre, långt ifrån allt men jag förstår och kan ställa in/ändra grejer som skärpedjup, ISO, slutartid, vitbalans, brännvidd osv. Nu måste jag (och mamma som också gick kursen) bara se till att fota med de olika inställningarna och prova oss fram innan man har glömt allt.

Här är fyra bilder vi tog på kvällens sista lektion då man skulle "leka" med slutartiden.




Kommentarer

coolt :D

vilka inställningar ska man ha om man vill få till en bild som den sista? :)

rösta väldigt gärna på min klänning jag tävlar med! länk i menyn som tack :) skulle betyda så MYCKET, då jag brinner för att designa just klänningar! :)

http://jeenlicious.blogg.se/2011/june/snalla-sota-rosta-pa-min-klanning-lank-som.html

tusen tack :)

Nu kör nelly igång sin årliga tävling, denna gång designar du din klänning.

Rösta gärna på min, och lägg ut ditt bidrag så röstar jag på din!! :)


Kom ihåg






Trackback