Bilder från Hästveda!

Hejsan! Nu är jag hemma igen efter att ha varit två dagar i Hästveda med mamma som var utställare där. Vi har haft det riktigt mysigt tillsammans (som vi alltid har) och det var kul att komma bort nån dag också. Här kommer en del bilder.

Det var lite småkul då mamma tog den här bilden för först tog hon en bild på några som var och gick på marknaden och alla hade t-shirt och shorts på sig och så kollar man på mig som hade mycket mer kläder, dock brukar det nästan alltid vara så :)



Vårat stånd.



Mamma <3




Mot kvällen då det blev kyligare ute så lindade jag in mig i vårat duntäcke och det var riktigt riktigt skönt!



Mamma fick platsen i sista sekund (ett återbud) så alla ställen att bo på var fullbokade så vi packade helt enkelt med en madrass och sovkläder och sov i bilen. Tanten som bodde i huset bakom vårat marknadsstånd var så snäll och tillät oss att parkera där så det var väldigt skönt att sova på en lite säkrare plats. Men det var hur mysigt som helst! Vi städade ihop ståndet just efter 22 (marknaden stängde 24-01 nån gång) och kröp sedan ihop i bilen där vi låg och fnittrade och myste. Det var lite svårt att somna till en början eftersom det levde om väldigt mycket utanför men när det la sig sov vi båda två hur bra som helst. Den här bilden tog mamma på mig i morse.



Idag när jag gick omkring och kikade på marknaden fann jag det här fantastiska ståndet med flera fina drömfångare, jag fick med mig tre stycken hem, ska visa dem imorgon.



Vi åt goda langos.



Då jag fick lite ont i ryggen kröp jag in i bilen igen för att vila och läsa lite, väldigt smidigt och bra, hihi.



Haha måste bara säga det också att en del där måste verkligen ha dömt mig efter hur jag såg ut. Först då jag köpte några godisremmar hos en äldre man sa han till mig att jag skulle ta det lugnt på kvällen och inte supa mig redlöst full. Jag skrattade till och sa att det knappast skulle hända. Sedan skulle jag köpa en tuschpenna till mamma och när jag skulle betala den sa mannen som tog betalt att du ska väl inte använda den där för att klottra? Haha. Lite kul att folk verkligen dömer en efter hur man ser ut, jag såg tydligen ganska olydig ut i min skinnjacka, hatt, kängor och näsring. Men jag skrattade bara åt det för det är så långt ifrån mig, speciellt då jag inte ens får dricka alkohol (pga mediciner).

Men dessa två dagar har i alla fall varit riktigt trevliga. Myspys!



Kommentarer

fina bilder:D

roligt att sova i bilen;D



Vad tycker du om mina bilder på Girighet:D?


Kom ihåg






Trackback