They call me white Devil, black Jesus.

För någon dag sedan skrev jag ju att jag hade ett paket att hämta och i paketet låg mina nya leopardskor. Jäklarns vad balla de var, jag är såå förbaskat nöjd! Byxorna är också nya, de köpte jag på röda korset för 10 kr nån dag sen :)



Skor//Second hand
Byxor//Second hand
Tröja//Second hand
Jacka//Köpt i London

Och imorse så fick jag ett samtal från min läkare i Ängelholm som kikat på mina nya röntgenplåtar och tydligen så såg allt väldigt bra ut, man såg med andra ord inte vad som orsaker mina nya nervsmärtor. Men å andra sidan är det bra att det såg bra ut på bilderna så det känns skönt för vi tror vi vet vad besvären beror på. Min sjukgymnast har sagt att han tror att jag är överrörlig vilket kan stämma rätt bra då det är ärftligt och jag har det från både mammas och pappas sida. Det innebär att när jag belastar ryggen genom att sitta/stå/gå så trycks ryggen ihop och någon disk "åker ur sin position" och trycker mot någon/några nerv/nerver, och när jag lägger mig ned finns inte trycket där och då åker disken på plats och besvären försvinner nästan helt. Och eftersom man ligger ner när man gör röntgen kan man inte se det här eftersom ryggen inte är belastad då. Det är i princip början till ett diskbråck som inte hunnit "utvecklas" än. Det är ju inte säkert att det är det här men det låter rätt så rimligt och vi utgår från det så jag ska fortsätta gå hos min sjukgymnast 3 ggr/vecka där jag ligger i en sträckbänk för att avbelasta ryggen och efter det gör jag lite mag- och ryggövningar för att stärka den. Det är alltså det som ska göras, bygga muskler i magen/ryggen för att tillslut få disken att hålla sig på plats så att nervsmärtorna ska försvinna. Men eftersom det är början på ett diskbråck måste jag ta det jäkligt lugnt, både hemma och hos sjukgymnasten så det inte utvecklas. På tisdag ska jag även på smärtcentrum här i Simrishamn så vi får se hur det går där, om dom kan hjälpa mig lite med smärtan, jag håller er uppdaterade.



Kommentarer

Hoppas ni får pli på det så att det inte utvecklas och blir värre!

» BabyH

ÅÅhh kan inte beskriva hur mycket jag lider med dig sweetie :( du har då verkligen haft otur med rygghelvetet :( :( men du har alltid mig ska du veta! puss på min babyslut <3 <3

BabyH- Jo jag vet, hehe. Men men, nu är det bara att fortsätta hos sjukgymnasten så jag förhoppningsvis får bli bättre det här året, jag känner att det är på tiden nu! :) Puss puss!!


Kom ihåg






Trackback