FETT

Som jag skrev i förra inlägget skulle jag och moder ta oss något att käka, egentligen stod sparrissoppa (färdig från Knorr) och en macka på matschemat men istället beställde vi "hem" två pizzor och biff med pommes. Tanken var att jag skulle äta en pizza och mamma biffen och så skulle vi dela på sista pizzan imorgon med soppan till men vi var så hungriga så vi åt upp allt. Haha nej då, jag skojar bara, vi åt så lite så det nästan var pinsamt. Vi har då i alla fall mat över till imorgon och i övermorgon.



De här dagarna går nästan till världshistorien om onyttigt ätande. När vi anlände i tisdags skickade vi min styvpappa att handla medans vi byggde på montern och tillbaka kom han med, ja, inte allt för nyttiga grejer. Det var snickers, Twix, en godispåse, nudlar, två förpackning kex, choklad-croissanter, juice och så pålägg till brödet vi hade med oss + soppa och det här har vi levt på de senaste dagarna + stora goda mackor vi köpt till lunch på mässan. Sen har vi en stor påse apelsiner också men den har vi inte rört än.

Sen måste jag bara få berätta lite om min roliga moder.. :P I tisdags när vi kom till vårat rum efter att ha byggt upp montern på mässan så kikade vi igenom påsen som Andreas handlat och oj vad jag skrattade åt mamma. Hon var så himla rädd om sin förpackning med nudlar (som hon egentligen inte ens tycker om) eftersom vi inte hade så mycket mer mat. Här på rummet har vi vår skrivare, systemkamera, dator osv men hon var rädd att någon skulle bryta sig in för att stjäla hennes nudlar så hon skulle bli utan mat. Och hon var helt seriös så det slutade med att hon gömde dem under sängen medans de värdefulla grejerna fick stå framme. Också nyss efter att vi ätit från våra pizzor och biffen så skulle vi packa ihop det och ställa in det som blev över i den gemensamma kylen (vi bor på vandrarhem) men då ville hon nästan inte ställa in dem där för hon var rädd att någon skulle stjäla våra halvuppätna rester. Men tillslut insåg hon själv att ingen vill nog stjäla och äta upp våra rester :P Ibland kan hon få för sig såna konstigheter men det är riktigt roligt att vara omkring då för man får sig allt ett gott skratt!

Och ps. Andreas köpte bara mat som skulle räcka en dag för sen skulle vi egentligen ha åkt och handlat men efter att ha stått på mässa i 9 timmar har vi helt enkelt inte orkat.



Kommentarer

Kom ihåg






Trackback